Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Norjan kruununprinsessa Mette-Marit on joutunut sairaalaan, ja Suomen hallitus on päättänyt pitää itärajan suljettuna. Norjan kruununprinsessa Mette-Marit on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Enosta on löydetty menehtynyt henkilö vedestä Kaltimon kanavan läheltä. Pelastuslaitos sai hälytyksen torstai-iltana, ja paikalle hälytettiin useita yksikköjä. Poliisi tutkii tapausta tarkemmin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Enosta on löydetty menehtynyt henkilö vedestä Kaltimon kanavan läheltä. Pelastuslaitos sai hälytyksen torstai-iltana, ja paikalle hälytettiin useita yksikköjä. Poliisi tutkii tapausta tarkemmin.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.6.2026 klo 19:39, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kuollut henkilö löydetty Enosta • Kuollut löytyi Joensuusta.
Henkilö löytyi kuolleena Enosta
Enosta löytyi kuollut henkilö vedestä. Tämä tapahtui Kaltimon kanavan lähellä. Pelastuslaitos sai hälytyksen torstai-iltana. Paikalle meni useita pelastusyksiköitä, mutta suurin osa käännytettiin takaisin. Poliisi tutkii asiaa.
Enosta on löydetty menehtynyt henkilö vedestä Kaltimon kanavan läheltä. Pelastuslaitos sai hälytyksen torstai-iltana, ja paikalle hälytettiin useita yksikköjä. Poliisi tutkii tapausta tarkemmin.
Pelastuslaitos on löytänyt kuolleen ihmisen vedestä Kaltimon kanavan läheltä Joensuussa. Asiasta ei ole annettu lisätietoja, ja poliisi tutkii kuolemaa.
Espoossa on kadonnut 9-vuotias poika, joka nähtiin viimeksi Espoonlahdessa. Poliisi uskoo pojan liikkuvan laajemmalla alueella ja mahdollisesti julkisilla kulkuvälineillä. Havainnoista pyydetään ilmoittamaan…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Helsingin Laaksossa Mannerheimintiellä syttyi pieni palo kerrostalon asuinhuoneistossa. Pelastuslaitos sai tilanteen hallintaan nostolavan avulla, eikä henkilövahinkoja raportoitu. Pelastustöihin osallistui seitsemän pelastusyksikköä, ensihoito…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Joensuussa on löydetty kuollut ihminen Kaltimon kanavan läheisyydestä. Pohjois-Karjalan pelastuslaitos ilmoitti asiasta torstai-iltana. Poliisi tutkii tapausta tarkemmin.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Joensuu, #KaltimonKanava
Lahdessa sijaitsevassa Mega-Auto-autoliikkeessä on syttynyt suuri rakennuspalon. Pelastuslaitos sai hälytyksen palosta puoli kolmen aikaan iltapäivällä ja paikalle on lähetetty 12 pelastusyksikköä. Paikalta…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Espoon Viherlaaksossa on annettu vaaratiedote terveydelle vaarallisesta savusta, joka johtuu rakennuspalosta. Alueen asukkaita kehotetaan pysymään sisätiloissa ja sulkemaan ilmanvaihto. Pelastustoimet ovat käynnissä.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Eduskunta hyväksyi lakimuutoksen, joka tuo mukanaan seuraamuksia koiran rekisteröimättä jättämisestä. Omistajat voivat saada 300 euron ja 5 000 euron väliltä vaihtelevan seuraamusmaksun.…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa ja ovat aloittaneet kukinnan Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa, Pohjois-pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinien kukinnan odotetaan alkavan Etelä-Lapissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa enimmäkseen vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.