Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Perjantaina Pohjois-Suomeen saapuu hellettä, joka ulottuu Utsjoelle asti. Lämmin sää jatkuu myös viikonlopun yli, mutta maanantaina helteet näyttävät väistyvän. Länsi-Suomessa on kuitenkin luvassa sadekuuroja ja vaihtelevaa pilvisyyttä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Perjantaina Pohjois-Suomeen saapuu hellettä, joka ulottuu Utsjoelle asti. Lämmin sää jatkuu myös viikonlopun yli, mutta maanantaina helteet näyttävät väistyvän. Länsi-Suomessa on kuitenkin luvassa sadekuuroja ja vaihtelevaa pilvisyyttä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.6.2026 klo 16:51, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pohjois-Suomeen saapuu hellettä perjantaina.
Pohjois-Suomeen tulee hellettä
Huomenna perjantaina Pohjois-Suomeen tulee hellettä. Lämpötila nousee 20–25 asteeseen. Helteet jatkuvat viikonloppuna, mutta maanantaina ne vähenevät. Länsi-Suomessa on sadekuuroja, mutta muualla on lämmintä.
Perjantaina Pohjois-Suomeen saapuu hellettä, joka ulottuu Utsjoelle asti. Lämmin sää jatkuu myös viikonlopun yli, mutta maanantaina helteet näyttävät väistyvän. Länsi-Suomessa on kuitenkin luvassa sadekuuroja ja vaihtelevaa pilvisyyttä.
MTV Uutisten meteorologi Pekka Pouta ennustaa, että juhannusviikonloppuna Suomeen saapuu kesäistä lämpöä Etelä-Venäjän ja Ukrainan suunnalta. Lämpötilat voivat nousta jopa 25 asteeseen…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Helteet
Forecan kuukausiennuste kertoo, että kesäkuun ensimmäinen viikko on koko maassa keskiarvoa lämpimämpi. Lännessä ja Lapissa lämpötilat voivat olla jopa 5 astetta korkeammat.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Helteet
Lapissa sää lämpenee torstaista alkaen, ja viikonloppuna lämpötila voi nousta jopa hellelukemiin. Ilmatieteen laitoksen meteorologin mukaan alkuviikosta lämpötila on noin 15 astetta.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Helteet
Kalevi Sorsa -säätiön raportin mukaan jopa 77 prosenttia Suomen maataloustuista on ympäristölle haitallisia. Maatalouden päästöt muodostavat noin kolmanneksen koko maan päästöistä, ja…
Luonto ja ympäristö
Ilmatieteen laitoksen mukaan kevät 2023 oli lähes koko maassa mittaushistorian lämpimin. Keskiarvo vaihteli etelärannikon seitsemästä asteesta Pohjois-Lapin nollaan asteeseen, ja keväällä satoi…
Luonto ja ympäristö
Kostea ja lämmin eteläinen ilmavirtaus tuo helteitä Keski-Suomeen ja eteläiseen Pohjanmaahan. Viikonloppuna sadekuurot ja ukkonen yleistyvät, mutta torstaina sää on pääosin aurinkoinen.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.