Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Palkittu sarjakuvataiteilija ja elokuvaohjaaja Marjane Satrapi on kuollut. Hän oli tunnettu radikaalin islamin kriitikkona ja omaelämäkerrallisen Persepolis-sarjakuvan tekijänä. Satrapi kuoli 56-vuotiaana, ja hänen teoksensa ovat saaneet laajaa kansainvälistä huomiota.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Palkittu sarjakuvataiteilija ja elokuvaohjaaja Marjane Satrapi on kuollut. Hän oli tunnettu radikaalin islamin kriitikkona ja omaelämäkerrallisen Persepolis-sarjakuvan tekijänä. Satrapi kuoli 56-vuotiaana, ja hänen teoksensa ovat saaneet laajaa kansainvälistä huomiota.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.6.2026 klo 14:43, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Marjane Satrapi on kuollut 56-vuotiaana.
Marjane Satrapi on kuollut
Marjane Satrapi oli tunnettu sarjakuvataiteilija ja elokuvaohjaaja. Hän syntyi Iranissa vuonna 1969 ja muutti Ranskaan vuonna 1994. Hänen tunnetuin teoksensa on Persepolis, joka kertoo hänen kasvamisestaan Iranissa. Satrapi oli 56-vuotias kuollessaan.
Palkittu sarjakuvataiteilija ja elokuvaohjaaja Marjane Satrapi on kuollut. Hän oli tunnettu radikaalin islamin kriitikkona ja omaelämäkerrallisen Persepolis-sarjakuvan tekijänä. Satrapi kuoli 56-vuotiaana, ja hänen teoksensa ovat saaneet laajaa kansainvälistä…
Iranilais-ranskalainen taiteilija Marjane Satrapi on kuollut 56-vuotiaana. Hänet tunnettiin parhaiten omaelämäkerrallisesta sarjakuvaromaanistaan Persepolis, joka käsittelee hänen lapsuuttaan Iranissa ja naisten oikeuksia. Satrapi…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #MarjaneSatrapi, #Persepolis
Leijonien kansanjuhlan esiintyjät on nyt julkaistu. Tänä iltana lavalle nousevat muun muassa Käärijä, Pete Parkkonen ja Linda Lampenius. Mukana on myös useita…
Kulttuuri
Esa Pulliainen, tunnettu muusikko ja Agents-yhtyeen johtaja, on kuollut 30. toukokuuta 2026. Hänen uransa yhdisti iskelmän ja rockin, ja hänet muistetaan erityisesti…
Kulttuuri
Vuoden 2026 Miss Suomi -semifinalistit on nyt julkistettu. Ähtäriläislähtöinen Iiris Yli-Kaatiala, 28, on yksi kilpailijoista. Mukana on myös muita ammattilaisia, kuten lentoemäntiä…
Kulttuuri
Kansanedustaja Päivi Räsäsestä julkaistaan syksyllä audiodraama nimeltä "Syntiseksi syntynyt". Kahdeksanosainen sarja seuraa Räsäsen elämää hänen oikeustaistelunsa keskellä, joka liittyy hänen homoseksuaaleja koskeviin…
Kulttuuri
Kirjailija Vera Vala on julkaissut tänä keväänä uuden teoksen, joka poikkeaa hänen aiemmista dekkareistaan. Uuden kirjallisuuden taustalla on hänen kokemansa uupumus, joka…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.