Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kiteen taajamassa on havaittu useita karhuja torstaina 4. kesäkuuta. Poliisi on saanut ilmoituksia karhusta, joka liikkui taajaman ympäristössä. Karhu poistui alueelta ilman karkotustoimia, mutta poliisi pyytää kansalaisia ilmoittamaan havainnoista.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kiteen taajamassa on havaittu useita karhuja torstaina 4. kesäkuuta. Poliisi on saanut ilmoituksia karhusta, joka liikkui taajaman ympäristössä. Karhu poistui alueelta ilman karkotustoimia, mutta poliisi pyytää kansalaisia ilmoittamaan havainnoista.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.6.2026 klo 11:39, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, MTV Uutiset, Poliisi.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Poliisi varoittaa karhuhavainnoista Kiteellä • Poliisi varoittaa karhusta Kiteellä • Poliisi varoittaa karhusta Kiteellä.
Poliisi varoittaa karhusta Kiteellä
Kiteen taajamassa on nähty karhu torstaina 4. kesäkuuta. Havaintoja on tullut useita aamupäivän aikana. Karhu liikkui taajaman ympärillä ja poistui sitten alueelta. Poliisi pyytää ihmisiä ilmoittamaan, jos he näkevät karhun uudelleen.
Kiteen taajamassa on havaittu useita karhuja torstaina 4. kesäkuuta. Poliisi on saanut ilmoituksia karhusta, joka liikkui taajaman ympäristössä. Karhu poistui alueelta ilman karkotustoimia, mutta poliisi pyytää kansalaisia ilmoittamaan…
Itä-Suomen poliisi on saanut ilmoituksen karhuhavainnosta Kiteen taajaman läheisyydessä. Karhu havaittiin keskiviikkona, ja se oli liikkumassa kohti keskustaa ennen kuin poistui pohjoiseen. Poliisi pyytää kansalaisia ilmoittamaan havainnot hätäkeskukseen.
Kiteellä on havaittu karhu, ja poliisi varoittaa asukkaita. Karhu on liikkunut alueella, ja sen läsnäolo voi aiheuttaa vaaratilanteita. Asukkaita kehotetaan olemaan varovaisia ja välttämään karhun kohtaamista.
Kiteen keskustassa on havaittu karhu, joka on liikkunut alueella torstaina. Poliisi on saanut useita ilmoituksia karhuhavainnoista, ja karhu on mahdollisesti poistunut pohjoiseen.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Kitee, #Karhu
Kalevi Sorsa -säätiön raportin mukaan jopa 77 prosenttia Suomen maataloustuista on ympäristölle haitallisia. Maatalouden päästöt muodostavat noin kolmanneksen koko maan päästöistä, ja…
Luonto ja ympäristö
Ilmatieteen laitoksen mukaan kevät 2023 oli lähes koko maassa mittaushistorian lämpimin. Keskiarvo vaihteli etelärannikon seitsemästä asteesta Pohjois-Lapin nollaan asteeseen, ja keväällä satoi…
Luonto ja ympäristö
Kotkassa tapahtui tiistai-iltana 2,1 magnitudin maanjäristys. Järistys havaittiin Tiutisen saaren edustalla noin kello 18.20. Kymenlaaksossa on aiemmin mitattu pieniä maanjäristyksiä, ja monet…
Luonto ja ympäristö
Kuivuus jatkuu maaperässä, pohjavedessä ja järvissä. Itä-Suomessa ja Kainuussa viime viikkojen sateet ovat parantaneet tilannetta hieman, mutta ilman runsaita sateita alkukesästä tilanne…
Luonto ja ympäristö
Korkein hallinto-oikeus on myöntänyt poikkeusluvan karhujen metsästykseen Joensuussa ja Enossa. Poikkeuslupa mahdollistaa 15 karhun tappamisen elokuun ja lokakuun välisenä aikana, jotta ihmisten…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Karhu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.