Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Berliinissä on tapahtunut onnettomuus, jossa auto ajautui ihmisjoukkoon Pride-tapahtuman lähellä. Qstock-festivaali aiheutti poliisille noin 130 tehtävää viikonlopun aikana.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Salon Märynummella on vangittu keski-ikäinen mies epäiltynä kolmen tulipalon sytyttämisestä kerrostalon kellarissa. Poliisi tutkii tapausta edelleen kuulusteluilla ja teknisellä tutkinnalla. Ensimmäinen palo syttyi 25. toukokuuta, ja kaikki kolme paloa saatiin sammutettua ennen kuin ne levisivät.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Salon Märynummella on vangittu keski-ikäinen mies epäiltynä kolmen tulipalon sytyttämisestä kerrostalon kellarissa. Poliisi tutkii tapausta edelleen kuulusteluilla ja teknisellä tutkinnalla. Ensimmäinen palo syttyi 25. toukokuuta, ja kaikki kolme paloa saatiin sammutettua ennen kuin ne levisivät.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.6.2026 klo 10:24, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Turun Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Salon sarjasytyttelijä vangittiin • Mies vangittiin kolmen tulipalon vuoksi.
Salon sytyttelijä on vangittu
Salon Märynummella on tapahtunut kolme tulipaloa samassa kerrostalon kellarissa. Poliisi epäilee keski-ikäistä miestä näiden palojen sytyttämisestä. Ensimmäinen palo syttyi 25. toukokuuta, ja asukkaat onnistuivat sammutuksessa. Poliisi jatkaa tutkintaa ja kuulusteluja.
Salon Märynummella on vangittu keski-ikäinen mies epäiltynä kolmen tulipalon sytyttämisestä kerrostalon kellarissa. Poliisi tutkii tapausta edelleen kuulusteluilla ja teknisellä tutkinnalla. Ensimmäinen palo syttyi 25. toukokuuta, ja kaikki kolme…
Salon Märynummella on tutkittu kolmea tulipaloa, ja poliisi on vanginnut niistä epäillyn miehen. Vangitsemiseen johtaneet tapahtumat tapahtuivat viime viikolla. Poliisi jatkaa tutkintaa.
Espoossa on kadonnut 9-vuotias poika, joka nähtiin viimeksi Espoonlahdessa. Poliisi uskoo pojan liikkuvan laajemmalla alueella ja mahdollisesti julkisilla kulkuvälineillä. Havainnoista pyydetään ilmoittamaan…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Helsingin poliisi etsii kadonnutta miestä ja pyytää kansalaisia ilmoittamaan havainnoistaan. Mikäli joku näkee miehen, tulee ottaa yhteyttä hätäkeskukseen numeroon 112.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Salossa Kaskiahonkujalla sijaitseva autiotalo syttyi tuleen tiistai-iltana. Pelastuslaitoksen mukaan rakennus on niin pahoin vaurioitunut, että se on purettava kokonaan. Onneksi tulipalosta ei…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Salo, #Tulipalo
Eduskunta hyväksyi lakimuutoksen, joka tuo mukanaan seuraamuksia koiran rekisteröimättä jättämisestä. Omistajat voivat saada 300 euron ja 5 000 euron väliltä vaihtelevan seuraamusmaksun.…
Kotimaa
Helsingin Laaksossa Mannerheimintiellä syttyi pieni palo kerrostalon asuinhuoneistossa. Pelastuslaitos sai tilanteen hallintaan nostolavan avulla, eikä henkilövahinkoja raportoitu. Pelastustöihin osallistui seitsemän pelastusyksikköä, ensihoito…
Kotimaa
Presidentti Sauli Niinistöltä poistettiin umpilisäke Jorvin sairaalassa. Leikkaus tapahtui vatsakipujen vuoksi, ja se on Suomessa rutiinitoimenpide. Niinistö kertoi toipuvansa hyvin ja kotiutuvansa…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.