Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tänään uutisissa kolme eduskuntapuoluetta kokoontuu puoluekokouksiin, poliisi tutkii Varissuon välikohtausta ja Yhdysvallat peruu ohjuskaupat Saksalle.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
SpaceX aikoo kerätä 75 miljardia dollaria pörssilistautumisessa, mikä olisi historian suurin summa. Yhtiön markkina-arvo nousisi lähes 1,8 biljoonaan dollariin. Listautuminen voi tapahtua 12. kesäkuuta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
SpaceX aikoo kerätä 75 miljardia dollaria pörssilistautumisessa, mikä olisi historian suurin summa. Yhtiön markkina-arvo nousisi lähes 1,8 biljoonaan dollariin. Listautuminen voi tapahtua 12. kesäkuuta.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.6.2026 klo 08:12, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa SpaceX tavoittelee ennätystä pörssilistautumisessa • SpaceX tavoittelee ennätystä pörssilistautumisessa • Spacex tavoittelee suurinta pörssilistautumista.
SpaceX haluaa ennätyksen pörssissä
SpaceX on avaruusyhtiö, jonka perustaja on Elon Musk. Yhtiö haluaa kerätä 75 miljardia dollaria pörssilistautumisessa. Jos se onnistuu, yhtiön arvo olisi lähes 1,8 biljoonaa dollaria. Listautuminen voi tapahtua 12. kesäkuuta.
SpaceX aikoo kerätä 75 miljardia dollaria pörssilistautumisessa, mikä olisi historian suurin summa. Yhtiön markkina-arvo nousisi lähes 1,8 biljoonaan dollariin. Listautuminen voi tapahtua 12. kesäkuuta.
SpaceX aikoo toteuttaa historian suurimman pörssilistautumisen. Yhtiö tavoittelee 75 miljardin dollarin keruuta, mikä nostaisi sen markkina-arvon lähes 1,8 biljoonaan dollariin. Listautuminen voi tapahtua jo kesäkuun 12. Päivänä.
Spacex aikoo kerätä 75 miljardia dollaria listautumisessa, mikä olisi historian suurin summa. Yhtiön markkina-arvo nousisi lähes 1,8 biljoonaan dollariin. Listautuminen voi tapahtua 12. kesäkuuta.
SpaceX:n pörssidebyytti voi tehdä Elon Muskista ensimmäisen biljonäärin. Yhtiö suunnittelee 75 miljardin dollarin listautumisantia, joka olisi historian suurin. Myös tekoälyyhtiöiden odotetaan listautuvan…
Talous • jaetut avainsanat: #ElonMusk, #SpaceX
SpaceX, Elon Muskin avaruusyhtiö, suunnittelee merkittävää pörssilistautumista, jonka markkina-arvo voisi nousta jopa 1 750 miljardiin dollariin. Yhtiö aikoo myydä alle viisi prosenttia…
Talous • jaetut avainsanat: #SpaceX, #ElonMusk
Goldman Sachsin toimitusjohtaja David Solomon arvioi, että markkinoilla on tällä hetkellä enemmän ahneutta kuin pelkoa. Yhdysvalloissa osakeindeksit ovat saavuttaneet ennätyksiä huolimatta monista…
Talous • jaetut avainsanat: #SpaceX, #Pörssilistautuminen
S-ryhmä on ilmaissut huolensa toimeentulotukilain uusista muutoksista, jotka asettavat asiakkaat eriarvoiseen asemaan. Muutosten myötä bonuspisteet vaikuttavat suoraan tuen määrään, mikä on herättänyt…
Talous
Danske Bank on päivittänyt Suomen kasvuennustetta tälle ja ensi vuodelle. Tänä vuonna bruttokansantuote kasvaa 1,1 prosenttia ja ensi vuonna 0,8 prosenttia, mikä…
Talous
Kesämökkien kustannuksissa on havaittu merkittäviä eroja eri kuntien välillä. Keskimäärin mökin omistaminen maksaa tänä vuonna 995 euroa, mutta hinnat vaihtelevat kunnittain. Edullisimmassa…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinän kukinta on alkamassa eteläisessä Lapissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan lounaisosissa. Muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisia määriä maan lounaisosissa ja Uudellamaalla. Määrät jäävät enimmäkseen vähäisiksi muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.