Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tänään uutisissa kolme eduskuntapuoluetta kokoontuu puoluekokouksiin, poliisi tutkii Varissuon välikohtausta ja Yhdysvallat peruu ohjuskaupat Saksalle.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
SpaceX:n pörssidebyytti voi tehdä Elon Muskista ensimmäisen biljonäärin. Yhtiö suunnittelee 75 miljardin dollarin listautumisantia, joka olisi historian suurin. Myös tekoälyyhtiöiden odotetaan listautuvan pian.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
SpaceX:n pörssidebyytti voi tehdä Elon Muskista ensimmäisen biljonäärin. Yhtiö suunnittelee 75 miljardin dollarin listautumisantia, joka olisi historian suurin. Myös tekoälyyhtiöiden odotetaan listautuvan pian.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.6.2026 klo 07:52, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti, Aamulehti, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Elon Muskista tulee maailman ensimmäinen biljonääri • SpaceX listautuu pörssiin, Muskista biljonääri • Elon Muskista tulee maailman ensimmäinen biljonääri.
Elon Muskista tulee biljonääri
SpaceX on listautumassa pörssiin. Tämä voi tehdä Elon Muskista maailman ensimmäisen biljonäärin. Yhtiö aikoo kerätä 75 miljardia dollaria. Myös tekoälyyhtiöt haluavat listautua pian.
SpaceX:n pörssidebyytti voi tehdä Elon Muskista ensimmäisen biljonäärin. Yhtiö suunnittelee 75 miljardin dollarin listautumisantia, joka olisi historian suurin. Myös tekoälyyhtiöiden odotetaan listautuvan pian.
SpaceX aikoo listautua pörssiin ja myydä osakkeita 135 dollarin hintaan. Listautuminen nostaa yhtiön arvon 1,75 biljoonaan dollariin, ja Elon Musk säilyttää 82,4 prosenttia äänivallasta. Tämä tekee Muskista maailman…
Elon Musk on matkalla maailman ensimmäiseksi biljonääriksi, kun hänen yrityksensä SpaceX listautuu pörssiin. SpaceX aikoo myydä osakkeita 135 dollarin kappalehintaan ja kerätä yhteensä 75 miljardia dollaria. Listautumisen myötä…
Anthropic, OpenAI ja SpaceX suunnittelevat listautumista pörssiin. Yhdysvalloissa on myös suunnitteilla uusia tuontitulleja. Pörssifutuurit laskivat hieman avautumisen jälkeen, ja tekoäly-yhtiöiden osakkeet avautuivat…
Talous • jaetut avainsanat: #SpaceX, #Pörssi
SpaceX, Elon Muskin avaruusyhtiö, suunnittelee merkittävää pörssilistautumista, jonka markkina-arvo voisi nousta jopa 1 750 miljardiin dollariin. Yhtiö aikoo myydä alle viisi prosenttia…
Talous • jaetut avainsanat: #SpaceX, #ElonMusk
Useat teknologiayhtiöt, kuten SpaceX ja Oura, ovat listautumassa pörssiin suotuisassa markkinatilanteessa. SpaceX:n odotetaan keräävän jopa 75 miljardia dollaria pääomia. Asiantuntijat kuitenkin varoittavat,…
Talous • jaetut avainsanat: #SpaceX, #Pörssi
S-ryhmä on ilmaissut huolensa toimeentulotukilain uusista muutoksista, jotka asettavat asiakkaat eriarvoiseen asemaan. Muutosten myötä bonuspisteet vaikuttavat suoraan tuen määrään, mikä on herättänyt…
Talous
Danske Bank on päivittänyt Suomen kasvuennustetta tälle ja ensi vuodelle. Tänä vuonna bruttokansantuote kasvaa 1,1 prosenttia ja ensi vuonna 0,8 prosenttia, mikä…
Talous
Kesämökkien kustannuksissa on havaittu merkittäviä eroja eri kuntien välillä. Keskimäärin mökin omistaminen maksaa tänä vuonna 995 euroa, mutta hinnat vaihtelevat kunnittain. Edullisimmassa…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinän kukinta on alkamassa eteläisessä Lapissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölymäärät ovat kohtalaisia maan lounaisosissa. Muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa määrät ovat enimmäkseen vähäisiä. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisia määriä maan lounaisosissa ja Uudellamaalla. Määrät jäävät enimmäkseen vähäisiksi muualla maan etelä- ja keskiosissa sekä Etelä-Lapissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.