Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Jack Whiten taidenäyttely on avattu Lontoossa. Tunnettu rockmuusikko ja kuvataiteilija esittelee teoksiaan yleisölle. White itse kaipaa Suomeen pesäpallomatsiin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Jack Whiten taidenäyttely on avattu Lontoossa. Tunnettu rockmuusikko ja kuvataiteilija esittelee teoksiaan yleisölle. White itse kaipaa Suomeen pesäpallomatsiin.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.6.2026 klo 06:30, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Jack Whiten taidenäyttely avautui Lontoossa.
Jack Whiten näyttely avautui Lontoossa
Jack Whiten taidenäyttely on nyt auki Lontoossa. Hän on tunnettu rockmuusikko, mutta myös taitava kuvataiteilija. Näyttelyssä on esillä hänen taideteoksiaan. White toivoo pääsevänsä Suomeen katsomaan pesäpallomatsia.
Jack Whiten taidenäyttely on avattu Lontoossa. Tunnettu rockmuusikko ja kuvataiteilija esittelee teoksiaan yleisölle. White itse kaipaa Suomeen pesäpallomatsiin.
Esa Pulliainen, tunnettu muusikko ja Agents-yhtyeen johtaja, on kuollut 30. toukokuuta 2026. Hänen uransa yhdisti iskelmän ja rockin, ja hänet muistetaan erityisesti…
Kulttuuri
Prinsessa Catherine osallistui syöpätapahtumaan Lontoossa, jossa juhlistettiin Britannian syöpätutkimusta. Hän oli pukeutunut punaiseen kesämekkoon ja vaikutti iloiselta tapahtumassa. Kuningas Charles ja kuningatar…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Lontoo
Hämeen linnassa avautuu Karnevaali-näyttely, joka esittelee villin ilmaisun ja kannanottojen taidetta. Näyttelyssä on teoksia yli kahdeltakymmeneltä taiteilijalta, joista suurin osa on itseoppineita.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Jyväskylän Lyseon lisärakennus muuttuu taidenäyttelyksi, joka avautuu torstaina. Old School -purkutilataidenäyttelyssä esittelee kymmeniä ammattitaiteilijoita ja satoja osallistujia. Näyttely on avoinna kesän ajan…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Ringa Ropo, entinen pituushyppääjä, avasi ensimmäisen taidenäyttelynsä Hakametsän jäähallissa. Näyttelyyn liittyy hänen tuore maalausharrastuksensa, joka alkoi aviomiehen menetyksen jälkeen. Ropo on tehnyt…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Derin Ergönül, Turkista Ouluun muuttanut taiteilija, on luonut uudenlaisen tulkinnan Kalevalasta. Hän on kyllästynyt perinteisiin kertomuksiin ja haluaa tuoda esiin villin naisen…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.