Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Rajavartiolaitos tutkii salakuljetusta Valko-Venäjältä Suomeen, ja Helsingissä etsitään kadonnutta 60-vuotiasta miestä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
SDP:n kannatus on laskenut kolmatta kuukautta peräkkäin, mutta se on yhä suosituin puolue. Kokoomus on noussut toiseksi, ja sen kannatus on parantunut. Ero SDP:n ja Kokoomuksen välillä on kaventunut merkittävästi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
SDP:n kannatus on laskenut kolmatta kuukautta peräkkäin, mutta se on yhä suosituin puolue. Kokoomus on noussut toiseksi, ja sen kannatus on parantunut. Ero SDP:n ja Kokoomuksen välillä on kaventunut merkittävästi.
Aiheesta on julkaistu 10 juttua, 10 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.6.2026 klo 07:33, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Aamulehti, Maaseudun Tulevaisuus.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa SDP:n kannatus laskee, Kokoomus nousee • Sdp:n kannatus heikkeni, kokoomus vahvistui • SDP:n kannatus laskussa, kokoomus nousee.
SDP:n kannatus laskee, Kokoomus nousee
SDP:n kannatus on laskenut kolme kuukautta putkeen. Silti se on edelleen Suomen suosituin puolue. Kokoomus on noussut toiseksi, ja sen kannatus on parantunut. Ero SDP:n ja Kokoomuksen välillä on nyt vain 4,7 prosenttiyksikköä.
SDP:n kannatus on laskenut kolmatta kuukautta peräkkäin, mutta se on yhä suosituin puolue. Kokoomus on noussut toiseksi, ja sen kannatus on parantunut. Ero SDP:n ja Kokoomuksen välillä on…
Ylen kannatusmittauksessa Sdp:n kannatus laski 0,7 prosenttiyksikköä, mutta puolue on edelleen suosituin. Kokoomuksen kannatus nousi 18,3 prosenttiin, mikä kaventaa eroa Sdp:hen. Mittauksessa Sdp:n jälkeen suosituimmat puolueet olivat keskusta…
Ylen tuoreessa kannatusmittauksessa SDP:n suosio laski 23 prosenttiin. Samalla kokoomuksen kannatus nousi 18,3 prosenttiin. Vihreät menettivät kannatustaan, kun taas RKP paransi suosiotaan.
Sdp:n kannatus jatkoi heikkenemistään Ylen tuoreessa kannatusmittauksessa, mutta puolue on yhä suosituin. Sdp:n kannatus on 23 prosenttia, mikä on 0,7 prosenttiyksikköä vähemmän kuin aiemmin. Kokoomuksen kannatus puolestaan nousi…
Ylen tuoreessa kannatusmittauksessa SDP:n kannatus laski 0,7 prosenttiyksikköä ja on nyt 23,0 prosenttia. Kokoomuksen kannatus puolestaan nousi saman verran 18,3 prosenttiin. Vihreät menetti eniten kannatustaan, kun sen osuus…
Ylen tuoreessa kannatusmittauksessa SDP:n kannatus on laskenut 0,7 prosenttiyksikköä 23,0 prosenttiin. Kokoomuksen kannatus puolestaan on noussut 18,3 prosenttiin. Suurimpana putoajana vihreät menettivät 0,8 prosenttiyksikköä ja saivat 8,3 prosentin…
Ylen tuoreessa kannatusmittauksessa SDP:n kannatus laski 0,7 prosenttiyksikköä, ollen nyt 23,0 prosenttia. Kokoomuksen kannatus puolestaan nousi 18,3 prosenttiin. Vihreät menettivät eniten kannatustaan, ja RKP paransi omaansa.
Ylen tuoreen kannatusmittauksen mukaan SDP:n suosio on heikentynyt kolmatta kuukautta peräkkäin, mutta se on edelleen suosituin puolue 23 prosentin kannatuksella. Kokoomuksen kannatus on noussut 18,3 prosenttiin, mikä kaventaa…
Ylen tuoreessa mittauksessa SDP:n kannatus on laskenut kolmatta kuukautta peräkkäin 23,0 prosenttiin. Kokoomuksen kannatus on sen sijaan noussut 18,3 prosenttiin. Keskusta, perussuomalaiset ja vasemmistoliitto seuraavat perässä.
Ylen tuoreessa kannatusmittauksessa SDP:n kannatus on laskenut kolmatta kuukautta peräkkäin, kun taas kokoomuksen kannatus on vahvistunut. SDP:tä äänestäisi nyt 23 prosenttia vastaajista, mikä on 0,7 prosenttiyksikköä vähemmän kuin…
Vasemmistoliiton puoluevaikuttajista vain 1,4 prosenttia haluaisi hallituksen kokoomuksen kanssa. Suosituimmat hallituskumppanit ovat SDP, vihreät, keskusta ja RKP. Kyselyyn osallistui 147 puoluevaikuttajaa, ja…
Politiikka • jaetut avainsanat: #SDP, #Vihreät
Kokoomuksen varapuheenjohtaja Antti Häkkänen puolustaa hallituksen talouspolitiikkaa, vaikka SDP:n puheenjohtaja Antti Lindtman vaatii suunnanmuutosta. Lindtman ehdottaa nykyisten päätösten peruuttamista ja leikkauksia epävarmuuden…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Kokoomus, #SDP
Keskusta ja Liike Nyt ovat jättäneet välikysymyksen nuorisotyöttömyydestä hallitukselle. Keskusta ehdottaa nuorten takuutyötä, joka taattaisi työpaikan jokaiselle vastavalmistuneelle. Liike Nytin Harry Harkimo…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Keskusta
Kokoomus ja SDP tukevat kotihoidon tuen lakkauttamista osana perhevapaiden uudistusta. Tutkijoiden mukaan tuen poistaminen voisi nopeuttaa äitien paluuta työelämään ja lisätä lasten…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Kokoomus, #SDP
Pääministeri Petteri Orpo ilmoitti, että Suomi on tervetullut mukaan Ranskan ydinasealoitteeseen. Orpo keskusteli asiasta Ranskan presidentin Emmanuel Macronin kanssa ja sai lupauksen…
Politiikka
Oikeusministeriö ehdottaa yrityslähestymiskiellon käyttöönottoa Suomessa. Tämä tarkoittaisi, että tuomioistuin voisi määrätä henkilölle pääsykiellon myymälöihin häiriökäyttäytymisen perusteella. Lakiehdotus on nyt lausuntokierroksella, ja hallituksen…
Politiikka
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.