Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kainuulainen Jouko Karppinen kohtasi yllättäen karhuperheen työmatkallaan. Video tilanteesta on saanut paljon huomiota sosiaalisessa mediassa. Karhujen emä ja pennut viettivät hetken tiellä ennen kuin jatkoivat matkaansa metsään.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kainuulainen Jouko Karppinen kohtasi yllättäen karhuperheen työmatkallaan. Video tilanteesta on saanut paljon huomiota sosiaalisessa mediassa. Karhujen emä ja pennut viettivät hetken tiellä ennen kuin jatkoivat matkaansa metsään.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.6.2026 klo 22:53, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Karhuperhe keskeytti työmatkan Kainuussa.
Karhuperhe keskeytti työmatkan Kainuussa
Jouko Karppinen ajoi töihin Kainuussa, kun hän näki karhuemän ja pennut keskellä tietä. Tilanne oli rauhallinen ja karhut katsoivat häntä hetken. Karhuemä huolehti pennuistaan hyvin. Lopulta karhut jatkoivat matkaansa metsään.
Kainuulainen Jouko Karppinen kohtasi yllättäen karhuperheen työmatkallaan. Video tilanteesta on saanut paljon huomiota sosiaalisessa mediassa. Karhujen emä ja pennut viettivät hetken tiellä ennen kuin jatkoivat matkaansa metsään.
Kalevi Sorsa -säätiön raportin mukaan jopa 77 prosenttia Suomen maataloustuista on ympäristölle haitallisia. Maatalouden päästöt muodostavat noin kolmanneksen koko maan päästöistä, ja…
Luonto ja ympäristö
Ilmatieteen laitoksen mukaan kevät 2023 oli lähes koko maassa mittaushistorian lämpimin. Keskiarvo vaihteli etelärannikon seitsemästä asteesta Pohjois-Lapin nollaan asteeseen, ja keväällä satoi…
Luonto ja ympäristö
Kotkassa tapahtui tiistai-iltana 2,1 magnitudin maanjäristys. Järistys havaittiin Tiutisen saaren edustalla noin kello 18.20. Kymenlaaksossa on aiemmin mitattu pieniä maanjäristyksiä, ja monet…
Luonto ja ympäristö
Kuivuus jatkuu maaperässä, pohjavedessä ja järvissä. Itä-Suomessa ja Kainuussa viime viikkojen sateet ovat parantaneet tilannetta hieman, mutta ilman runsaita sateita alkukesästä tilanne…
Luonto ja ympäristö
Korkein hallinto-oikeus on myöntänyt poikkeusluvan karhujen metsästykseen Joensuussa ja Enossa. Poikkeuslupa mahdollistaa 15 karhun tappamisen elokuun ja lokakuun välisenä aikana, jotta ihmisten…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Karhu
Suomessa lähipäivien sää vaihtelee, kun taas Keski- ja Länsi-Euroopassa helteet hellittävät. Huomenna suurimmassa osassa maata on poutaa, mutta sateita on odotettavissa Etelä-Lapissa…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.