Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Presidentti Sauli Niinistöltä poistettiin umpilisäke Jorvin sairaalassa. 27-vuotiasta miestä vastaan on nostettu 362 syytettä törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Olympiakomitean pitkäaikainen pääsihteeri Jouko Purontakanen on kuollut 78-vuotiaana vaikean sairauden vuoksi. Hän johti Olympiakomiteaa 16 vuoden ajan ja vaikutti merkittävästi Suomen urheiluelämään. Purontakanen oli tunnettu urheilujohtaja, jonka kuolema on suuri menetys alalle.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Olympiakomitean pitkäaikainen pääsihteeri Jouko Purontakanen on kuollut 78-vuotiaana vaikean sairauden vuoksi. Hän johti Olympiakomiteaa 16 vuoden ajan ja vaikutti merkittävästi Suomen urheiluelämään. Purontakanen oli tunnettu urheilujohtaja, jonka kuolema on suuri menetys alalle.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.6.2026 klo 21:08, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Urheiluvaikuttaja Jouko Purontakanen kuoli • Urheilujohtaja Jouko Purontakanen on kuollut 78-vuotiaana.
Jouko Purontakanen kuoli
Jouko Purontakanen on kuollut 78-vuotiaana. Hän oli Olympiakomitean pääsihteeri 16 vuotta. Purontakanen vaikutti paljon Suomen urheilussa. Hänen ystävänsä Kalervo Kummola vahvisti tiedon.
Olympiakomitean pitkäaikainen pääsihteeri Jouko Purontakanen on kuollut 78-vuotiaana vaikean sairauden vuoksi. Hän johti Olympiakomiteaa 16 vuoden ajan ja vaikutti merkittävästi Suomen urheiluelämään. Purontakanen oli tunnettu urheilujohtaja, jonka kuolema…
Jouko Purontakanen, Suomen Olympiakomitean entinen pääsihteeri, on kuollut 78-vuotiaana pitkäaikaiseen sairauteen. Hän toimi pääsihteerinä vuosina 1996–2012 ja oli merkittävä urheilujohtaja. Purontakanen palkittiin elämänurapalkinnolla tämän vuoden Urheilugaalassa.
Vegas Golden Knights aloitti Stanley Cupin loppuottelut voitolla Carolina Hurricanesia vastaan. Ottelu päättyi 5–4, vaikka Carolina johti ensimmäisen erän jälkeen. Voitto ratkesi…
Jääkiekko
Mikko Koivu on saanut uuden työn NHL-seura St. Louis Bluesissa, jossa hän toimii kehityskonsulttina Euroopassa. Koivu työskentelee Euroopassa pelaavien pelaajien kanssa, joita…
Jääkiekko
Zach Werenski on valittu NHL:n parhaaksi puolustajaksi ja voitti uransa ensimmäisen Norris Trophyn. Columbus Blue Jacketsin puolustaja teki runkosarjassa 75 ottelussa tehot…
Jääkiekko
Carolina Hurricanesin Sebastian Aho valmistautuu Stanley Cup -finaaleihin rauhallisena ja itsevarmana. Hän korostaa, että joukkue on työskennellyt pitkään tämän mahdollisuuden eteen ja…
Jääkiekko
Leijonien MM-kultajuhla tavoitti 1,3 miljoonaa suomalaista televisiossa. Tapahtuma oli päivän katsotuin ohjelma kaupallisilla kanavilla ja keräsi yli 80 000 ihmistä paikan päälle.…
Jääkiekko
MM-kultaa voittaneet Leijonat saapuivat Helsinkiin maanantaina. Juhlapäivän kohokohdat on tallennettu videolle, jossa yksi pelaajista kertoo paluustaan arkeen. Tiistaina hänellä on edessä tiukka…
Jääkiekko
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa ja ovat aloittaneet kukinnan Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa, Pohjois-pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinien kukinnan odotetaan alkavan Etelä-Lapissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa enimmäkseen vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.