Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Entinen kansanedustaja Ano Turtianen ja hänen vaimonsa syytetään törkeistä talousrikoksista. Samalla Digian tulos jäi analyytikoiden ennusteista huolimatta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Nuorten opintolainat ulosotossa ovat saavuttaneet ennätysmäärän. Viimeisen kahden vuoden aikana opintolainan määrä on kasvanut 14 prosenttia. Ulosottolaitoksen mukaan alle 29-vuotiailla on keskimäärin 8 500 euroa perinnässä olevaa opintolainaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Nuorten opintolainat ulosotossa ovat saavuttaneet ennätysmäärän. Viimeisen kahden vuoden aikana opintolainan määrä on kasvanut 14 prosenttia. Ulosottolaitoksen mukaan alle 29-vuotiailla on keskimäärin 8 500 euroa perinnässä olevaa opintolainaa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.6.2026 klo 20:25, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Opintolainat ulosotossa ennätysmäärä • Opintolainat ulosotossa ennätystasolla.
Opintolainat ovat nyt paljon ulosotossa
Nuorilla on nyt enemmän opintolainaa ulosotossa kuin koskaan ennen. Opintolainan määrä on kasvanut 14 prosenttia kahden vuoden aikana. Alle 29-vuotiailla on keskimäärin 8 500 euroa opintolainaa perinnässä. Työllisyysongelmat voivat vaikuttaa tähän tilanteeseen.
Nuorten opintolainat ulosotossa ovat saavuttaneet ennätysmäärän. Viimeisen kahden vuoden aikana opintolainan määrä on kasvanut 14 prosenttia. Ulosottolaitoksen mukaan alle 29-vuotiailla on keskimäärin 8 500 euroa perinnässä olevaa opintolainaa.
Nuorten opintolainat ulosotossa ovat kasvaneet ennätyksellisiin lukemiin. Vuoden 2026 alussa alle 29-vuotiailla oli keskimäärin 8 500 euroa opintolainaa perinnässä, mikä on 14 prosenttia enemmän kuin kahta vuotta aiemmin.…
Opintolainojen ulosotto on lisääntynyt 14 prosenttia kahden viime vuoden aikana. Vuoden 2025 lopussa joka kahdeksas ulosottovelallinen oli alle 29-vuotias, ja nuorilla oli…
Talous • jaetut avainsanat: #Opintolaina, #Ulosotto
S-ryhmä on ilmaissut huolensa toimeentulotukilain uusista muutoksista, jotka asettavat asiakkaat eriarvoiseen asemaan. Muutosten myötä bonuspisteet vaikuttavat suoraan tuen määrään, mikä on herättänyt…
Talous
Danske Bank on päivittänyt Suomen kasvuennustetta tälle ja ensi vuodelle. Tänä vuonna bruttokansantuote kasvaa 1,1 prosenttia ja ensi vuonna 0,8 prosenttia, mikä…
Talous
POP-pankin palveluissa on edelleen häiriöitä, vaikka asiakaspalvelun puhelinongelmat on ratkaistu. Verkkosivujen mukaan kirjautumisessa voi esiintyä ongelmia, ja joillakin asiakkaille on tullut virheellisiä…
Talous
Koneen ylimääräinen yhtiökokous on hyväksynyt saksalaisen TK Elevatorsin oston, joka on arvoltaan 29,4 miljardia euroa. Kauppa vaatii vielä viranomaisten hyväksynnän, ja sen…
Talous
OECD arvioi, että Lähi-idän sota vaikuttaa negatiivisesti maailmantalouden kasvuun tänä vuonna. Talouskasvun ennustetaan hidastuvan 2,8 prosenttiin, mikäli energian hinnat eivät laske. Pitkäkestoiset…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.