Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Entinen kansanedustaja Ano Turtianen ja hänen vaimonsa syytetään törkeistä talousrikoksista. Samalla Digian tulos jäi analyytikoiden ennusteista huolimatta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingin pörssi nousi keskiviikkona 0,7 prosenttia. Koneen yhtiökokous hyväksyi TK Elevator -yrityskaupan ja hallitukseen valittiin uusia jäseniä. Wärtsilä sai merkittävän sopimuksen Yhdysvaltoihin sähköntuotantolaitteiston toimittamisesta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingin pörssi nousi keskiviikkona 0,7 prosenttia. Koneen yhtiökokous hyväksyi TK Elevator -yrityskaupan ja hallitukseen valittiin uusia jäseniä. Wärtsilä sai merkittävän sopimuksen Yhdysvaltoihin sähköntuotantolaitteiston toimittamisesta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.6.2026 klo 18:52, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pörssi nousi, Wärtsilälle iso tilaus.
Pörssi nousi ja Wärtsilä sai tilauksen
Helsingin pörssi nousi keskiviikkona 0,7 prosenttia. Koneen yhtiökokous hyväksyi yrityskaupan. Hallitukseen valittiin uusia jäseniä. Wärtsilä sai suuren tilauksen Yhdysvaltoihin sähköntuotantolaitteista.
Helsingin pörssi nousi keskiviikkona 0,7 prosenttia. Koneen yhtiökokous hyväksyi TK Elevator -yrityskaupan ja hallitukseen valittiin uusia jäseniä. Wärtsilä sai merkittävän sopimuksen Yhdysvaltoihin sähköntuotantolaitteiston toimittamisesta.
Koneen yhtiökokous hyväksyi TK Elevator -yrityskaupat ja hallituksen uudet jäsenet. Helsingin pörssi jatkoi nousuaan, OMXH-indeksi nousi 0,2 prosenttia. Energiayhtiö Fortum ja Sitowise…
Talous • jaetut avainsanat: #Kone, #TKElevator
Koneen ylimääräinen yhtiökokous on hyväksynyt saksalaisen TK Elevatorsin oston, joka on arvoltaan 29,4 miljardia euroa. Kauppa vaatii vielä viranomaisten hyväksynnän, ja sen…
Talous • jaetut avainsanat: #Kone
Koneen ylimääräinen yhtiökokous antoi tukensa TK Elevatorin ostolle, mikä on Suomen historian suurin yrityskauppa. Sijoittaja Tomi Lahti uskoo kaupan läpiviemiseen viranomaisilta. Kokouksessa…
Talous • jaetut avainsanat: #Kone, #TKElevator
Koneen TK Elevator -yritysoston hinta on pudonnut kahdella miljardilla eurolla vain kuukaudessa. Omistajat hyväksyivät kaupan ylimääräisessä yhtiökokouksessa. Koneen toimitusjohtaja kommentoi, että muutos…
Talous • jaetut avainsanat: #Kone, #TKElevator
S-ryhmä on ilmaissut huolensa toimeentulotukilain uusista muutoksista, jotka asettavat asiakkaat eriarvoiseen asemaan. Muutosten myötä bonuspisteet vaikuttavat suoraan tuen määrään, mikä on herättänyt…
Talous
Danske Bank on päivittänyt Suomen kasvuennustetta tälle ja ensi vuodelle. Tänä vuonna bruttokansantuote kasvaa 1,1 prosenttia ja ensi vuonna 0,8 prosenttia, mikä…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.