Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Presidentti Sauli Niinistölle tehtiin umpilisäkeleikkaus, ja 27-vuotias mies on syytettynä yli 360 lapsen hyväksikäytöstä. Presidentti Sauli Niinistölle on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kuusamontien läheisyydessä testataan pian suurikokoisia drooneja. Oulun kaupungin mukaan viranomaiset ovat tietoisia lentotoiminnasta, eikä havainnoista tarvitse ilmoittaa erikseen. Testauksessa käytetään myös erilaisia sensoreita, ja mukana on VTT.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kuusamontien läheisyydessä testataan pian suurikokoisia drooneja. Oulun kaupungin mukaan viranomaiset ovat tietoisia lentotoiminnasta, eikä havainnoista tarvitse ilmoittaa erikseen. Testauksessa käytetään myös erilaisia sensoreita, ja mukana on VTT.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.6.2026 klo 16:03, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Drooneja testataan Kuusamontien lähellä • Drooneja testataan Kuusamontien läheisyydessä.
Drooneja testataan Kuusamontien lähellä
Kuusamontien lähellä testataan suuria drooneja. Lentotoiminta alkaa pian. Viranomaiset tietävät asiasta. Havainnoista ei tarvitse ilmoittaa. Testauksessa käytetään myös sensoreita ja mukana on VTT.
Kuusamontien läheisyydessä testataan pian suurikokoisia drooneja. Oulun kaupungin mukaan viranomaiset ovat tietoisia lentotoiminnasta, eikä havainnoista tarvitse ilmoittaa erikseen. Testauksessa käytetään myös erilaisia sensoreita, ja mukana on VTT.
Kuusamontien alueella testataan lähiaikoina suuria drooneja. Oulun kaupungin mukaan viranomaiset ovat tietoisia lentotoiminnasta, eikä havainnoista tarvitse ilmoittaa erikseen. Testaus tapahtuu noin 40 kilometrin päässä Oulun keskustasta ja mukana…
Sisäministeriö ohjeistaa pelastuslaitoksia tiedottamisen uudistuksessa. Uuden järjestelmän myötä viranomaiset saavat enemmän päätäntävaltaa tiedottamiseen. Ensitiedot tulipaloista ja onnettomuuksista annetaan jatkossa vähemmän tarkasti.
Liikenne
Perhossa tapahtui vakava onnettomuus, jossa 1,5-vuotias lapsi jäi pakettiauton alle. Lapsi sai vakavia vammoja ja hänet kuljetettiin sairaalahoitoon kriittisessä tilassa. Kunnanjohtaja ilmoitti,…
Liikenne
Loimaalla tapahtui tasoristeysonnettomuus, joka vaikutti junaliikenteeseen. Junamatkustajille tarjotaan vaihtoehtoista kuljetusta linja-autolla, mutta matka-aika on pidempi. Pelastuslaitos ja poliisi ovat paikalla selvittämässä tilannetta.
Liikenne
Pöytyällä tapahtui vakava liikenneonnettomuus, jossa autoilija menehtyi. Auto ajautui ulos tieltä ja törmäsi puihin ja kivikkoon. Poliisi tutkii onnettomuuden syitä ja autosta…
Liikenne
Bussiyhtiö Flixbus on perustanut Flixbus Finlandin, joka mahdollistaa Suomen sisäisten reittien ajamisen. Yhtiö keskittyy erityisesti Helsinki–Turku-reittiin, jossa päivittäisten lähtöjen määrä on nostettu…
Liikenne
Loimaalla tapahtui onnettomuus, jossa juna törmäsi henkilöautoon tasoristeyksessä. Onnettomuus tapahtui aamulla ja sen seurauksena junaliikenne on keskeytetty raivaustöiden vuoksi. Tapahtuman tiedostusvastuu on…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa ja ovat aloittaneet kukinnan Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa, Pohjois-pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinien kukinnan odotetaan alkavan Etelä-Lapissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa enimmäkseen vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.