Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
SDP:n kannatus on laskenut, kun taas Kokoomus nousee. Turussa tapahtui traaginen liikenneonnettomuus, jossa pikkulapsi kuoli bussin alle. Kokoomus…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Espoon Viherlaaksossa Tuokkoskujalla syttyi rakennuspalo, joka levittää terveydelle vaarallista savua. Hätäkeskuslaitos kehottaa alueen asukkaita pysymään sisätiloissa ja sulkemaan ilmanvaihdon. Liikkumista alueella tulee välttää, kunnes vaaratilanne on ohi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Espoon Viherlaaksossa Tuokkoskujalla syttyi rakennuspalo, joka levittää terveydelle vaarallista savua. Hätäkeskuslaitos kehottaa alueen asukkaita pysymään sisätiloissa ja sulkemaan ilmanvaihdon. Liikkumista alueella tulee välttää, kunnes vaaratilanne on ohi.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.6.2026 klo 14:13, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Rakennuspalo levittää vaarallista savua Espoossa • Rakennuspalo Espoossa levittää vaarallista savua • Vaarallista savua leviää Espoon tulipalosta.
Rakennuspalo Espoossa levittää savua
Espoon Viherlaaksossa on syttynyt rakennuspalo. Palo levittää vaarallista savua, joka voi olla haitallista terveydelle. Alueen asukkaita kehotetaan pysymään sisällä ja sulkemaan ilmanvaihto. Liikkumista alueella tulee välttää, kunnes tilanne on ohi.
Espoon Viherlaaksossa Tuokkoskujalla syttyi rakennuspalo, joka levittää terveydelle vaarallista savua. Hätäkeskuslaitos kehottaa alueen asukkaita pysymään sisätiloissa ja sulkemaan ilmanvaihdon. Liikkumista alueella tulee välttää, kunnes vaaratilanne on ohi.
Espoon Viherlaaksossa Tuokkoskujalla syttyi rakennuspalo, joka levittää terveydelle vaarallista savua. Hätäkeskuslaitos kehottaa alueen asukkaita pysymään sisätiloissa ja sulkemaan ilmanvaihdon. Liikkumista alueella suositellaan välttämään vaaratilanteen päättymiseen asti.
Espoon Viherlaaksossa on syttynyt tulipalo, josta leviää vaarallista savua. Pelastuslaitos kehottaa asukkaita pysymään sisätiloissa ja sulkemaan ilmanvaihdon. Alueella liikkumista suositellaan välttämään, kunnes vaaratilanne on ohi.
Espoon Viherlaaksossa on annettu vaaratiedote terveydelle vaarallisesta savusta, joka johtuu rakennuspalosta. Alueen asukkaita kehotetaan pysymään sisätiloissa ja sulkemaan ilmanvaihto. Pelastustoimet ovat käynnissä.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Espoo, #Viherlaakso
Rivitalo Närpiössä kärsi suurista vahingoista tulipalossa, joka syttyi tiistaiyönä. Yksi asunto tuhoutui täysin ja toinen sai mittavia vaurioita. Asukkaille ei ole vielä…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Kauhajoella syttyi tulipalo, joka tuhosi traktorin ja työkoneen. Pelastuslaitos sai hälytyksen liikennevälinepalosta tiistaina iltapäivällä. Tulipalon syynä oli työkoneen räjähtäneet pyörät, jotka aiheuttivat…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Pansiossa tapahtui tulipalo, joka sai alkunsa pölynpoistosuodattimista konepajalla. Pelastuslaitos onnistui rajaamaan palon rakennuksen ulkoseinällä olevaan imuyksikköön, estäen sen leviämisen laajemmin. Onnettomuudesta ei…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Närpiössä syttyi yöllä tuhoisa tulipalo, joka tuhosi rivitalon päätyhuoneiston täysin. Pelastuslaitos sai hälytyksen hieman puolenyön jälkeen ja paikalle lähti yksitoista yksikköä. Vain…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Presidentti Sauli Niinistöltä poistettiin umpilisäke Jorvin sairaalassa. Leikkaus tapahtui vatsakipujen vuoksi, ja se on Suomessa rutiinitoimenpide. Niinistö kertoi toipuvansa hyvin ja kotiutuvansa…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan keski- ja pohjoisosissa ja lähestyy loppuaan maan eteläosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa ja ovat aloittaneet kukinnan Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa, Pohjois-pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa, heikkenee maan keskiosissa ja päättyy maan eteläosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinien kukinnan odotetaan alkavan Etelä-Lapissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa enimmäkseen vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.