Nimipäivä:
Martta
17°C Helsinki

Vasemmistoliitto hylkää kokoomuksen hallituskumppanina

Aihesivu: Vasemmistoliitto hylkää kokoomuksen hallituskumppanina

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Vasemmistoliiton puoluevaikuttajista vain 1,4 prosenttia haluaisi hallituksen kokoomuksen kanssa. Suosituimmat hallituskumppanit ovat SDP, vihreät, keskusta ja RKP. Kyselyyn osallistui 147 puoluevaikuttajaa, ja vastausprosentti oli 57.

  • 1 juttua
  • 1 lähdettä
  • Politiikka
  • Päivitetty 3.6.2026 klo 09:07
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Vasemmistoliiton puoluevaikuttajista vain 1,4 prosenttia haluaisi hallituksen kokoomuksen kanssa. Suosituimmat hallituskumppanit ovat SDP, vihreät, keskusta ja RKP. Kyselyyn osallistui 147 puoluevaikuttajaa, ja vastausprosentti oli 57.

Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.6.2026 klo 09:07, pääluokka Politiikka.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Vasemmistoliitto hylkää kokoomuksen hallituskumppanina.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 3.6.2026 klo 09:07.
  • Koosteessa on nyt 1 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Politiikka.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Vasemmistoliitto, #SDP, #Vihreät.

Selkokielinen yhteenveto

Vasemmistoliitto ei halua kokoomusta

Vasemmistoliiton jäsenet eivät halua kokoomusta hallituskumppanikseen. Vain 1,4 prosenttia haluaisi kokoomuksen mukaan. Suosituimmat kumppanit ovat SDP, vihreät, keskusta ja RKP. Kyselyyn vastasi 147 henkilöä ja vastausprosentti oli 57.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026

TILANNE

Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle.
Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa.


ENNUSTE

Heinien ja pujon kukinta jatkuu.
Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi.
Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.