Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kalevi Sorsa -säätiön raportti paljastaa, että lähes 80 prosenttia maataloustuista aiheuttaa ympäristölle haittaa. Turussa ex-mies syytetään 38-vuotiaan naisen…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Danske Bank on alentanut Suomen kasvuennustetta tälle ja ensi vuodelle. Bruttokansantuotteen arvioidaan kasvavan tänä vuonna 1,1 prosenttia ja ensi vuonna 0,8 prosenttia. Pankin mukaan Lähi-idän tilanne ja energian hintojen nousu vaikuttavat kasvuun, mutta talouden suunta on silti nousujohteinen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Danske Bank on alentanut Suomen kasvuennustetta tälle ja ensi vuodelle. Bruttokansantuotteen arvioidaan kasvavan tänä vuonna 1,1 prosenttia ja ensi vuonna 0,8 prosenttia. Pankin mukaan Lähi-idän tilanne ja energian hintojen nousu vaikuttavat kasvuun, mutta talouden suunta on silti nousujohteinen.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.6.2026 klo 07:00, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Danske Bank laski kasvua • Danske Bank ennustaa talouskasvun hidastuvan.
Danske Bank laski kasvua
Danske Bank on muuttanut Suomen kasvuarvioita. Tänä vuonna kasvu on 1,1 prosenttia ja ensi vuonna 0,8 prosenttia. Syynä muutokseen ovat Lähi-idän sota ja energian hintojen nousu. Metalliteollisuudessa ja kemianteollisuudessa on kuitenkin hyviä merkkejä. Vienti kasvaa erityisesti Eurooppaan.
Danske Bank on alentanut Suomen kasvuennustetta tälle ja ensi vuodelle. Bruttokansantuotteen arvioidaan kasvavan tänä vuonna 1,1 prosenttia ja ensi vuonna 0,8 prosenttia. Pankin mukaan Lähi-idän tilanne ja energian…
Danske Bank on laskenut Suomen talousennustettaan merkittävästi. Pankin mukaan bruttokansantuotteen kasvu on vain 0,8 prosenttia vuonna 2027, mikä on alhaisempi kuin aiemmin ennustettu. Työmarkkinoilla on edelleen haasteita, ja…
Suomen talous on kääntynyt kasvuun, kertoo Tilastokeskus. Bruttokansantuote kasvoi tammi–maaliskuussa 0,9 prosenttia, ja yksityinen kulutus on myös lisääntynyt. Ekonomistit varoittavat kuitenkin, että…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi, #Talous
Suomen talous on mahdollisesti kääntymässä nousuun, vaikka tunnelmat ovat edelleen epävarmat. Bruttokansantuote kasvoi 0,9 prosenttia vuoden ensimmäisellä neljänneksellä, mikä on toiseksi eniten…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi, #Talous
POP-pankin palveluissa on edelleen häiriöitä, vaikka asiakaspalvelun puhelinongelmat on ratkaistu. Verkkosivujen mukaan kirjautumisessa voi esiintyä ongelmia, ja joillakin asiakkaille on tullut virheellisiä…
Talous
Posti ilmoittaa postimerkkien hinnankorotuksesta, joka astuu voimaan 2. kesäkuuta. Kotimaan kirjeen ja kortin hinta nousee 3 euroon, kun taas ulkomaan postimerkit kallistuvat…
Talous
Kuluttajahinnat ovat nousseet 3 prosenttia toukokuussa verrattuna viime vuoteen, kertoo Tilastokeskus. Koulutuksen hinnat ovat nousseet eniten, peräti 11,5 prosenttia. Huhtikuuhun verrattuna hinnat…
Talous
Euroalueen inflaatio nousi toukokuussa 3,2 prosenttiin, mikä vastaa ekonomistien ennusteita. Energiakustannusten ja elintarvikkeiden hintojen nousu on vaikuttanut tilanteeseen. Euroopan keskuspankin odotetaan nostavan…
Talous • jaetut avainsanat: #Inflaatio
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa ja on enää hyvin heikkoa maan etelä-ja keskiosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa ja ovat aloittaneet kukinnan Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa, Pohjois-pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Kukinta on enää hyvin heikkoa maan etelä- ja keskiosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinien kukinnan odotetaan alkavan Etelä-Lapissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa enimmäkseen vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.