Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Sulo Moisio, 19, voitti ensimmäisen Tilumestari-kilpailun, joka pidettiin Jyväskylässä. Kilpailu oli suunnattu 13–29-vuotiaille nuorille ja siinä arvioitiin soitto- ja esiintymistaitoja. Moisio on saanut tittelin rauhallisin mielin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Sulo Moisio, 19, voitti ensimmäisen Tilumestari-kilpailun, joka pidettiin Jyväskylässä. Kilpailu oli suunnattu 13–29-vuotiaille nuorille ja siinä arvioitiin soitto- ja esiintymistaitoja. Moisio on saanut tittelin rauhallisin mielin.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.6.2026 klo 05:00, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Jyväskyläläinen Sulo Moisio voitti tilumestaruuden.
Sulo Moisio voitti tilumestaruuden
Sulo Moisio on 19-vuotias nuori, joka voitti Tilumestari-kilpailun. Kilpailu pidettiin Jyväskylässä ja se oli ensimmäinen laatuaan. Siinä nuoret kilpailivat soitto- ja esiintymistaidoista. Moisio on ottanut voittonsa rauhallisesti.
Sulo Moisio, 19, voitti ensimmäisen Tilumestari-kilpailun, joka pidettiin Jyväskylässä. Kilpailu oli suunnattu 13–29-vuotiaille nuorille ja siinä arvioitiin soitto- ja esiintymistaitoja. Moisio on saanut tittelin rauhallisin mielin.
Esa Pulliainen, tunnettu muusikko ja Agents-yhtyeen johtaja, on kuollut 30. toukokuuta 2026. Hänen uransa yhdisti iskelmän ja rockin, ja hänet muistetaan erityisesti…
Kulttuuri
Helsingin kaupunki on varautunut mahdolliseen kiekkofanien juhlintaan suojaamalla Havis Amanda -patsaan vaneriaidalla. Suomi pelaa tänä iltana jääkiekon MM-finaalissa Sveitsiä vastaan, ja aiempina…
Kulttuuri
Entinen kansanedustaja ja toimittaja Jutta Zilliacus on kuollut 100-vuotiaana Helsingissä. Zilliacus oli tunnettu kulttuurivaikuttaja ja toimi myös marsalkka Mannerheimin sihteerinä. Hän oli…
Kulttuuri
Jyväskylän Eläkeläiset ry järjesti sokkomatkan, joka suuntautui Haapakosken Seurantalolle ja ruukille. Matkalla osallistujat saivat nauttia pullakahveista ja tutustua kirjailija Aarne Haapakosken kotimuseoon.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Jyväskylän taiteilijaseura on tuonut taidetta Ruoka-apu Lyydian toimipisteeseen. Valokuvaaja Anne Kalliola ja runoilija Päivi Röppänen ovat esillä teoksillaan Ahjokadulla. Taiteilijaseura on innostunut…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Leijonien kansanjuhlan esiintyjät on nyt julkaistu. Tänä iltana lavalle nousevat muun muassa Käärijä, Pete Parkkonen ja Linda Lampenius. Mukana on myös useita…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.