Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Entinen kansanedustaja Ano Turtianen ja hänen vaimonsa syytetään törkeistä talousrikoksista. Samalla Digian tulos jäi analyytikoiden ennusteista huolimatta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Useat teknologiayhtiöt, kuten SpaceX ja Oura, ovat listautumassa pörssiin suotuisassa markkinatilanteessa. SpaceX:n odotetaan keräävän jopa 75 miljardia dollaria pääomia. Asiantuntijat kuitenkin varoittavat, että nykytilanne saattaa muistuttaa vuoden 2000 teknologiakuplaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Useat teknologiayhtiöt, kuten SpaceX ja Oura, ovat listautumassa pörssiin suotuisassa markkinatilanteessa. SpaceX:n odotetaan keräävän jopa 75 miljardia dollaria pääomia. Asiantuntijat kuitenkin varoittavat, että nykytilanne saattaa muistuttaa vuoden 2000 teknologiakuplaa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 2.6.2026 klo 19:45, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Teknoyhtiöt listautuvat pörssiin, asiantuntijat varoittavat.
Teknoyhtiöt menevät pörssiin
Monet teknologiayhtiöt, kuten SpaceX ja Oura, aikovat listautua pörssiin. SpaceX voi kerätä jopa 75 miljardia dollaria. Markkinat ovat hyviä nyt, mutta asiantuntijat varoittavat kuplasta. Oura on suomalainen älysormusvalmistaja, joka myös hakee listautumista.
Useat teknologiayhtiöt, kuten SpaceX ja Oura, ovat listautumassa pörssiin suotuisassa markkinatilanteessa. SpaceX:n odotetaan keräävän jopa 75 miljardia dollaria pääomia. Asiantuntijat kuitenkin varoittavat, että nykytilanne saattaa muistuttaa vuoden 2000…
Risto Siilasmaa on ostanut Withsecure-yhtiön pois pörssistä pääomasijoittajan kanssa. Siilasmaa on huolissaan pörssin regulaation vaikutuksista listayhtiöiden kilpailukykyyn. Hän korostaa, että pörssilistattujen yhtiöiden…
Talous • jaetut avainsanat: #Pörssi, #Teknologia
POP-pankin palveluissa on edelleen häiriöitä, vaikka asiakaspalvelun puhelinongelmat on ratkaistu. Verkkosivujen mukaan kirjautumisessa voi esiintyä ongelmia, ja joillakin asiakkaille on tullut virheellisiä…
Talous
Hiab on päättänyt ostaa Pohjois-Amerikan johtavan jäteautojen valmistajan Labrie Environmental Groupin 1 035 miljoonalla dollarilla. Toimitusjohtaja Scott Phillips esitteli kaupan yksityiskohtia tiedotustilaisuudessa…
Talous
Jyri Häkämies on nimitetty teknologiayhtiö Reaktorin turvallisuus- ja puolustusalan vanhemmaksi neuvonantajaksi. Hänellä on pitkä kokemus puolustusteollisuudesta ja geopolitiikasta, ja hänen tehtävänään on…
Talous • jaetut avainsanat: #Teknologia
Posti ilmoittaa postimerkkien hinnankorotuksesta, joka astuu voimaan 2. kesäkuuta. Kotimaan kirjeen ja kortin hinta nousee 3 euroon, kun taas ulkomaan postimerkit kallistuvat…
Talous
Kuluttajahinnat ovat nousseet 3 prosenttia toukokuussa verrattuna viime vuoteen, kertoo Tilastokeskus. Koulutuksen hinnat ovat nousseet eniten, peräti 11,5 prosenttia. Huhtikuuhun verrattuna hinnat…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 05.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on rannikkoalueilla enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.