Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kristiinankaupungissa Pohjanmaalla löytyi tiistaiaamuna mies kuolleena rantavedestä. Alaikäisten opetuksessa vakava puute.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Janakkalassa ja Hämeenlinnassa on havaittu kaksi harvinaista lintuvierasta. Lintubongarit ovat kiinnittäneet huomiota lintujen erityisiin ääniin kesäyön konsertin aikana. Havainto on herättänyt innostusta alueen lintuharrastajien keskuudessa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Janakkalassa ja Hämeenlinnassa on havaittu kaksi harvinaista lintuvierasta. Lintubongarit ovat kiinnittäneet huomiota lintujen erityisiin ääniin kesäyön konsertin aikana. Havainto on herättänyt innostusta alueen lintuharrastajien keskuudessa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 2.6.2026 klo 16:00, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Harvinaiset lintuvieraat havaittu Hämeenlinnassa • Maastopalo syttyi Hämeenlinnassa.
Harvinaiset linnut löytyivät Hämeenlinnasta
Hämeenlinnassa ja Janakkalassa on nähty kaksi harvinaista lintua. Lintubongarit ovat kuulleet niiden ääniä kesäyön konsertin aikana. Tämä on herättänyt kiinnostusta lintuharrastajien keskuudessa. Lintujen tarkkailu on suosittua kesäisin.
Janakkalassa ja Hämeenlinnassa on havaittu kaksi harvinaista lintuvierasta. Lintubongarit ovat kiinnittäneet huomiota lintujen erityisiin ääniin kesäyön konsertin aikana. Havainto on herättänyt innostusta alueen lintuharrastajien keskuudessa.
Hämeenlinnassa syttyi maastopalo tiistaina kello 13.36. Sammutustyöt ovat käynnissä Huhmaristontiellä. Tilanteesta tiedotetaan lisää myöhemmin.
Ilmatieteen laitoksen mukaan kevät 2023 oli lähes koko maassa mittaushistorian lämpimin. Keskiarvo vaihteli etelärannikon seitsemästä asteesta Pohjois-Lapin nollaan asteeseen, ja keväällä satoi…
Luonto ja ympäristö
Suomessa lähipäivien sää vaihtelee, kun taas Keski- ja Länsi-Euroopassa helteet hellittävät. Huomenna suurimmassa osassa maata on poutaa, mutta sateita on odotettavissa Etelä-Lapissa…
Luonto ja ympäristö
Suomen ilmastopaneeli on julkaissut suosituksia maatalouspäästöjen vähentämiseksi. Raportin mukaan lihan syömistä tulisi vähentää ja turvepeltojen vedenpintaa nostaa. Maatalouden päästöt ovat pysyneet lähes…
Luonto ja ympäristö
Jyväskylän Lintukankaalla syttyi maastopalo, joka alkoi vanhasta nuotiopohjasta lauantaina. Paloalue oli noin neliön kokoinen, ja pelastuslaitos onnistui sammutamaan sen nopeasti. Onneksi vaurioita…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Maastopalo
Kantolanniemessä tapahtunut avohakkuun laajuus on herättänyt kritiikkiä. Puut kaadettiin lintujen pesimäkauden aikana, mikä on aiheuttanut huolta paikallisessa siirtolapuutarhayhteisössä. Hämeenlinnan rakennusvalvontapäällikkö Toni Rasinkangas…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Hämeenlinna
Kestilässä syttyi perjantaina maastopalo, joka levisi tuulen mukana. Pelastuslaitos on onnistunut rajaamaan palon noin viiden hehtaarin alueelle, ja jälkisammutus jatkuu pitkälle yöhön.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Maastopalo
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa ja on enää hyvin heikkoa maan etelä-ja keskiosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa ja ovat aloittaneet kukinnan Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa, Pohjois-pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Kukinta on enää hyvin heikkoa maan etelä- ja keskiosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinien kukinnan odotetaan alkavan Etelä-Lapissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa enimmäkseen vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.