Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Lohjalla tapahtui kalastajan hukkuminen, ja Pakistan, Saudi-Arabia sekä Turkki ovat solmineet puolustussopimuksen. Iäkäs kalastaja hukkui Lohjalla perjantaina.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Hiihtäjä Lauri Lepistö on vaihtanut seuraa Jämin Jänteestä Ounasvaaran Hiihtoseuraan. Siirto on luonnollinen, sillä Lepistö on asunut Rovaniemellä jo yli kahdeksan vuotta. Muutokset seuran sisällä ovat myös vaikuttaneet päätökseen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Hiihtäjä Lauri Lepistö on vaihtanut seuraa Jämin Jänteestä Ounasvaaran Hiihtoseuraan. Siirto on luonnollinen, sillä Lepistö on asunut Rovaniemellä jo yli kahdeksan vuotta. Muutokset seuran sisällä ovat myös vaikuttaneet päätökseen.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 2.6.2026 klo 14:54, pääluokka Talviurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lauri Lepistö siirtyy Ounasvaaran Hiihtoseuraan.
Lauri Lepistö vaihtaa hiihtoseuraa
Hiihtäjä Lauri Lepistö siirtyy Ounasvaaran Hiihtoseuraan. Hän on aiemmin edustanut Jämin Jännettä. Lepistö on asunut Rovaniemellä pitkään. Seuranvaihto liittyy myös muihin muutoksiin seuran sisällä.
Hiihtäjä Lauri Lepistö on vaihtanut seuraa Jämin Jänteestä Ounasvaaran Hiihtoseuraan. Siirto on luonnollinen, sillä Lepistö on asunut Rovaniemellä jo yli kahdeksan vuotta. Muutokset seuran sisällä ovat myös vaikuttaneet…
Suomen hiihtoliitto on nimittänyt Matias Strandvallin hiihtomaajoukkueen valmennustiimiin. Strandvall tuo mukanaan käytännön huippu-urheilukokemusta ja nuorten valmennusosaamista. Hän on työskennellyt useita vuosia urheiluakatemiassa.
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Hiihto
Iivo ja Kerttu Niskanen liittyvät maastohiihtomaajoukkueen kesätoimintaan. Päävalmentaja Joakim Abrahamsson on tyytyväinen sisarusten päätökseen. Heidän paluunsa vahvistaa joukkueen kesävalmistautumista.
Talviurheilu
Ruotsin hiihtomaajoukkue on päättänyt vaihtaa kokeneita hiihtäjiä nuorempiin. Mukana päätöksessä on viime MM-kisojen pronssimitalisti Oskar Svensson. Hän ja Marcus Grate pyrkivät jatkamaan…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Hiihto
Ruotsin hiihtotähti Jonna Sundling on päättänyt vetäytyä maajoukkueen harjoitteluryhmästä kesäksi. Hän haluaa kokeilla uutta polkua urallaan ja tarjota itselleen parhaat mahdolliset olosuhteet…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Hiihto
Hiihtäjä Petteri Koivisto on siirtynyt ProSki Oulun joukkueeseen. Koivisto, joka viime kaudella saavutti parhaan sijoituksensa maailmancupissa, on aiemmin voittanut alle 20-vuotiaiden maailmanmestaruuden…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Hiihto
Suomen maajoukkuehiihtäjä Hilla Niemelä on siirtynyt Tampereen Pyrintöön. Niemelä, 24, on voittanut viime kaudella kaksi Suomen mestaruutta ja hänet valittiin A-maajoukkueeseen. Pyrintö…
Talviurheilu • jaetut avainsanat: #Hiihto
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.