Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Todd Blanche on nimitetty Yhdysvaltain oikeusministeriksi presidentti Donald Trumpin toimesta. Entisen presidentin Joe Bidenin syöpä on levinnyt luustoon,…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Jyväskylässä koululaisten puukotusuhka ei aiheuttanut poliisille hälytyksiä viikonloppuna. Poliisin mukaan uhka vaikutti olevan pelottelumielessä tehty, eikä siihen liittyviä tapahtumia havaittu. Juhlinta sujui rauhallisesti ilman ongelmia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Jyväskylässä koululaisten puukotusuhka ei aiheuttanut poliisille hälytyksiä viikonloppuna. Poliisin mukaan uhka vaikutti olevan pelottelumielessä tehty, eikä siihen liittyviä tapahtumia havaittu. Juhlinta sujui rauhallisesti ilman ongelmia.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 2.6.2026 klo 10:22, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Jyväskylässä puukotusuhka todettiin pelotteluksi.
Jyväskylässä uhka oli pelottelua
Jyväskylässä oli koululaisten puukotusuhka, mutta se ei aiheuttanut ongelmia. Poliisi sanoo, että uhka oli pelottelumielinen. Viikonloppuna ei tapahtunut mitään puukotukseen liittyvää. Juhlinta oli rauhallista.
Jyväskylässä koululaisten puukotusuhka ei aiheuttanut poliisille hälytyksiä viikonloppuna. Poliisin mukaan uhka vaikutti olevan pelottelumielessä tehty, eikä siihen liittyviä tapahtumia havaittu. Juhlinta sujui rauhallisesti ilman ongelmia.
Poliisi on käynnistänyt etsinnät 74-vuotiaasta naisesta, joka katosi Vantaalla. Nainen nähtiin viime yönä Martinlaaksossa ja hän saattaa olla matkalla Helsinkiin. Poliisi pyytää…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Poliisi epäilee, että kadonnut pohjalaisperhe oleskelee Ruotsissa. Pohjanmaan poliisilaitoksen viestintäpäällikkö Mikael Appel arvioi, että perheen maantieteelliset yhteydet Ruotsiin voivat helpottaa heidän löytämistään.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Viikonlopun aikana hätänumeroon soitettiin 14 500 kertaa, mikä on poikkeuksellisen paljon. Ilmoitusten yleisimmät syyt olivat ilkivalta ja häiriökäyttäytyminen, erityisesti koulujen päättäjäisviikonloppuna. Suurin…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Helsingin Kampin alueella on kadonnut 70-vuotias nainen. Hänet nähtiin viimeksi Pohjoisella Rautatiekadulla sunnuntaina kello 16 jälkeen. Poliisi pyytää havaintoja numeroon 112.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Poliisi
Ammattioppilaitoksissa opiskelevat nuoret saavat usein liian vähän opetusta ja ohjausta. Opetusalan ammattijärjestön mukaan jopa kolme neljäsosaa oppivelvollisista jää alle vaaditun minimimäärän. Tämä…
Kotimaa
Turussa kadonneeksi ilmoitettu 34-vuotias mies on löytynyt kuolleena. Poliisi ei epäile tapaukseen liittyvän rikosta. Lisätietoja asiasta ei ole saatavilla.
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.