Nimipäivä:
Jaakko, Jimi, Jaakob, Jaakoppi
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:01

Kansanedustaja Päivi Räsänen on tehnyt valituksen Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen saamastaan tuomiosta. EU helpottunut Trumpin uusista tulleista.


Beaufortin linna siirtyi Israelin hallintaan

Aihesivu: Beaufortin linna siirtyi Israelin hallintaan

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Israel on vallannut keskiaikaisen Beaufortin linnan Etelä-Libanonissa. Tämä tapahtuma herättää muistoja aiemmasta Israelin miehityksestä alueella. Sotatoimet ovat johtaneet satojen tuhansien libanonilaisten evakuointiin.

  • 1 juttua
  • 1 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 2.6.2026 klo 08:43
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Israel on vallannut keskiaikaisen Beaufortin linnan Etelä-Libanonissa. Tämä tapahtuma herättää muistoja aiemmasta Israelin miehityksestä alueella. Sotatoimet ovat johtaneet satojen tuhansien libanonilaisten evakuointiin.

Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 2.6.2026 klo 08:43, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Beaufortin linna siirtyi Israelin hallintaan.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 2.6.2026 klo 08:43.
  • Koosteessa on nyt 1 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Beaufort, #Israel, #Libanon.

Selkokielinen yhteenveto

Beaufortin linna on nyt Israelin hallussa

Israel on saanut hallintaansa Beaufortin linnan, joka on vanha linna Etelä-Libanonissa. Tämä on tärkeä tapahtuma, koska linna on symbolinen paikka. Moni muistaa, että Israel hallitsi linnaa aiemmin vuosina 1982–2000. Nyt sotatoimet ovat pakottaneet monet libanonilaiset lähtemään kodeistaan.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026

TILANNE

Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle.
Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa.


ENNUSTE

Heinien ja pujon kukinta jatkuu.
Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi.
Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.