Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Alaikäisten opetuksessa vakava puute. Kristiinankaupungissa Pohjanmaalla löytyi tiistaiaamuna mies kuolleena rantavedestä. Helsingin käräjäoikeus on tuominnut Niko Ranta-ahon kahdesta…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Rivitalo Närpiössä kärsi suurista vahingoista tulipalossa, joka syttyi tiistaiyönä. Yksi asunto tuhoutui täysin ja toinen sai mittavia vaurioita. Asukkaille ei ole vielä mahdollista palata koteihinsa, ja palon syttymissyystä ei ole tietoa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Rivitalo Närpiössä kärsi suurista vahingoista tulipalossa, joka syttyi tiistaiyönä. Yksi asunto tuhoutui täysin ja toinen sai mittavia vaurioita. Asukkaille ei ole vielä mahdollista palata koteihinsa, ja palon syttymissyystä ei ole tietoa.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 2.6.2026 klo 06:13, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tulipalo tuhosi rivitalon Närpiössä • Rivitalopalo Närpiössä evakuoi asukkaita • Rivitalopalo Närpiössä evakuoi asukkaita.
Tulipalo tuhosi rivitalon
Rivitalossa Närpiössä syttyi tulipalo tiistaiyönä. Palossa yksi asunto tuhoutui täysin ja toinen vahingoittui pahoin. Asukkaat eivät voi palata koteihinsa vielä. Palon syttymissyystä ei tiedetä.
Rivitalo Närpiössä kärsi suurista vahingoista tulipalossa, joka syttyi tiistaiyönä. Yksi asunto tuhoutui täysin ja toinen sai mittavia vaurioita. Asukkaille ei ole vielä mahdollista palata koteihinsa, ja palon syttymissyystä…
Närpiössä syttyi yöllä tulipalo kuuden huoneiston rivitalossa. Palo saatiin sammutettua, mutta yksi huoneisto tuhoutui täysin ja toinen pahasti. Kaikki asukkaat evakuoitiin, eikä henkilövahinkoja sattunut.
Närpiössä syttyi yöllä tulipalo kuuden huoneiston rivitalossa. Palo on nyt sammutettu, mutta yksi huoneisto tuhoutui täysin ja toinen pahoin. Kaikki huoneistot kärsivät savuvahingoista, eikä evakuoitujen asukkaiden paluuta voida…
Närpiössä on syttynyt rivitalopalo, jossa on kuusi huoneistoa. Yksi huoneisto on tulessa, ja palo on levinnyt kattorakenteisiin. Pelastuslaitos on aloittanut sammutustyöt, mutta henkilövahingoista ei ole tietoa.
Poliisi epäilee, että kadonnut pohjalaisperhe oleskelee Ruotsissa. Pohjanmaan poliisilaitoksen viestintäpäällikkö Mikael Appel arvioi, että perheen maantieteelliset yhteydet Ruotsiin voivat helpottaa heidän löytämistään.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pohjanmaa
Pohjanmaan poliisi on saanut ilmoituksen, että maastosta on löytynyt ihmisen luita ja vaatteita. Löytöpaikka sijaitsee Kauhavan ja Lapuan rajalla. Poliisi epäilee luiden…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Pohjanmaa
Kalasatamassa syttynyt tulipalo on palanut asuinkelvottomaksi, ja pelastuslaitoksen ensiarvion mukaan se johtui ihmisen toiminnasta. Tulipalon syynä epäillään olevan huolimattomuus tai varomattomuus, mahdollisesti…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Yli-Iissä syttyi tulipalo omakotitalossa sunnuntai-iltana. Asukas sai palon sammumaan ennen pelastuslaitoksen saapumista. Palovauriot rajoittuivat ulkoseinään ja terassiin, ja palo epäillään saaneen alkunsa…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Tulipalo tuhosi vapaa-ajan rakennuksen Loimaalla sunnuntaina. Perhe, joka oli ulkona ruokailemassa, huomasi palon ja hälytti pelastuspalvelut paikalle.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Turun telakalla syttyi palo teollisuushallissa, mutta pelastuslaitos sai tilanteen nopeasti hallintaan. Henkilövahinkoja ei tapahtunut, ja telakan oma palokunta osallistui sammutustöihin. Pelastuslaitoksella on…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Tulipalo, #Pelastuslaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa ja on enää hyvin heikkoa maan etelä-ja keskiosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa ja ovat aloittaneet kukinnan Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa, Pohjois-pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Kukinta on enää hyvin heikkoa maan etelä- ja keskiosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinien kukinnan odotetaan alkavan Etelä-Lapissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa enimmäkseen vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.