Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Reidar Särestöniemen teoksia esittelevä näyttely avautui Vuohijärven kulttuuritalossa Kouvolassa. Järjestäjät odottavat suurta suosiota, sillä viime kesänä näyttely keräsi peräti 22 000 vierasta. Tämän kesän näyttelyn nimi on Reidar Särestöniemi Experience.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Reidar Särestöniemen teoksia esittelevä näyttely avautui Vuohijärven kulttuuritalossa Kouvolassa. Järjestäjät odottavat suurta suosiota, sillä viime kesänä näyttely keräsi peräti 22 000 vierasta. Tämän kesän näyttelyn nimi on Reidar Särestöniemi Experience.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.6.2026 klo 19:09, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Särestöniemen näyttely houkuttelee jälleen Kouvolaan.
Särestöniemen näyttely avautui Kouvolassa
Reidar Särestöniemen teoksia on taas esillä Kouvolassa. Näyttely avautui Vuohijärven kulttuuritalossa. Järjestäjät uskovat, että näyttely houkuttelee paljon vieraita. Viime kesänä näyttelyyn tuli 22 000 ihmistä.
Reidar Särestöniemen teoksia esittelevä näyttely avautui Vuohijärven kulttuuritalossa Kouvolassa. Järjestäjät odottavat suurta suosiota, sillä viime kesänä näyttely keräsi peräti 22 000 vierasta. Tämän kesän näyttelyn nimi on Reidar…
Laukaan Peurungassa avautui Muoto ja materiaali -taidenäyttely, jossa taiteilija Pekka Anttila esittelee teoksiaan. Näyttelyssä tarkastellaan puun, lasin ja kiven muotoja ja materiaaleja.…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide, #Näyttely
Matti Vanhanen esittelee uutta lyijykynätaidettaan Savonlinnassa kesällä. Näyttelyn avajaiset pidetään heinäkuun alussa, ja se järjestetään entisessä sahan lämpölaitoksessa. Toinen taiteilija näyttelyssä on…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide, #Näyttely
Esa Pulliainen, tunnettu muusikko ja Agents-yhtyeen johtaja, on kuollut 30. toukokuuta 2026. Hänen uransa yhdisti iskelmän ja rockin, ja hänet muistetaan erityisesti…
Kulttuuri
Helsingin kaupunki on varautunut mahdolliseen kiekkofanien juhlintaan suojaamalla Havis Amanda -patsaan vaneriaidalla. Suomi pelaa tänä iltana jääkiekon MM-finaalissa Sveitsiä vastaan, ja aiempina…
Kulttuuri
Ilkka Vuojalan tuore pilapiirros on nyt nähtävillä. Teos herättää keskustelua ajankohtaisista aiheista ja tarjoaa katsojilleen uusia näkökulmia. Pilapiirros on osa Vuojalan laajempaa…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Entinen kansanedustaja ja toimittaja Jutta Zilliacus on kuollut 100-vuotiaana Helsingissä. Zilliacus oli tunnettu kulttuurivaikuttaja ja toimi myös marsalkka Mannerheimin sihteerinä. Hän oli…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.