Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Berliinissä on tapahtunut onnettomuus, jossa auto ajautui ihmisjoukkoon Pride-tapahtuman lähellä. Qstock-festivaali aiheutti poliisille noin 130 tehtävää viikonlopun aikana.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kalasataman kerrostalopalo levisi katolle asti palo-osastoinnin puutteiden vuoksi. Helsingin pelastuslaitoksen onnettomuusselosteen mukaan rakenteissa oli aukkoja, mikä mahdollisti palon leviämisen. Kaikki talon 63 asuntoa ovat nyt asuinkelvottomia ja korjaus vie kuukausia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kalasataman kerrostalopalo levisi katolle asti palo-osastoinnin puutteiden vuoksi. Helsingin pelastuslaitoksen onnettomuusselosteen mukaan rakenteissa oli aukkoja, mikä mahdollisti palon leviämisen. Kaikki talon 63 asuntoa ovat nyt asuinkelvottomia ja korjaus vie kuukausia.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.6.2026 klo 17:13, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kalasataman palo levisi palo-osastoinnin puutteista • Kalasataman palo levisi palo-osastoinnin puutteista.
Kalasataman palo levisi huonosti
Kalasataman kerrostalossa syttyi tulipalo, joka levisi katolle. Palo levisi, koska palo-osastoinnissa oli ongelmia. Rakenteissa oli aukkoja, jotka eivät olleet tiiviitä. Nyt kaikki talon 63 asuntoa ovat asuinkelvottomia. Korjaaminen vie aikaa kuukausia.
Kalasataman kerrostalopalo levisi katolle asti palo-osastoinnin puutteiden vuoksi. Helsingin pelastuslaitoksen onnettomuusselosteen mukaan rakenteissa oli aukkoja, mikä mahdollisti palon leviämisen. Kaikki talon 63 asuntoa ovat nyt asuinkelvottomia ja korjaus…
Kalasataman kerrostalopalo on levinnyt palo-osastoinnin puutteiden vuoksi. Helsingin pelastuslaitoksen mukaan palon ja savukaasujen leviäminen johtui rakenteiden tiiviyden puutteesta. Palo syttyi todennäköisesti neljännen kerroksen parvekkeelta kaasugrillistä.
Helsingin Kalasataman kerrostalopalon syy on selvitetty. Palo levisi nopeasti parvekkeelta rakennuksen kattorakenteisiin rakenteellisen virheen vuoksi. Onnettomuusselosteen mukaan rakenteessa oli aukkoja, jotka mahdollistivat…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Helsinki
Kalasataman Leonkadulla tapahtuneen tulipalon onnettomuusseloste on julkaistu. Selosteessa kerrotaan, että palo levisi rakenteiden virheiden vuoksi, vaikka rakennusten olisi pitänyt estää tulipalon leviämistä.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Helsinki
Kalasatamassa syttynyt tulipalo on palanut asuinkelvottomaksi, ja pelastuslaitoksen ensiarvion mukaan se johtui ihmisen toiminnasta. Tulipalon syynä epäillään olevan huolimattomuus tai varomattomuus, mahdollisesti…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kalasatama, #Pelastuslaitos
Helsingin Kampin alueella on kadonnut 70-vuotias nainen. Hänet nähtiin viimeksi Pohjoisella Rautatiekadulla sunnuntaina kello 16 jälkeen. Poliisi pyytää havaintoja numeroon 112.
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Helsinki
Poliisi on käynnistänyt etsinnät 74-vuotiaasta naisesta, joka katosi Vantaalla. Nainen nähtiin viime yönä Martinlaaksossa ja hän saattaa olla matkalla Helsinkiin. Poliisi pyytää…
Kotimaa
Sisäministeriö ilmoittaa, että Suomi saa uuden FI-Alert-vaaratiedotejärjestelmän syksyllä 2026. Järjestelmä parantaa alueellisten varoitusten nopeutta ja tarkkuutta puhelimissa. Rahoitus järjestelmän kehittämiseen on myönnetty…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.