Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Lapissa sää lämpenee torstaista alkaen, ja viikonloppuna lämpötila voi nousta jopa hellelukemiin. Ilmatieteen laitoksen meteorologin mukaan alkuviikosta lämpötila on noin 15 astetta. Ennusteiden epävarmuus kasvaa viikonloppua kohti.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Lapissa sää lämpenee torstaista alkaen, ja viikonloppuna lämpötila voi nousta jopa hellelukemiin. Ilmatieteen laitoksen meteorologin mukaan alkuviikosta lämpötila on noin 15 astetta. Ennusteiden epävarmuus kasvaa viikonloppua kohti.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.6.2026 klo 15:31, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Lapin Kansa.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lappi saa helteitä viikonloppuna.
Lappi saa helteitä viikonloppuna
Lapissa sää lämpenee torstaista alkaen. Viikonloppuna lämpötila voi nousta jopa hellelukemiin. Alkuviikosta lämpötila on noin 15 astetta. Ennusteet muuttuvat epävarmemmiksi viikonlopun lähestyessä.
Lapissa sää lämpenee torstaista alkaen, ja viikonloppuna lämpötila voi nousta jopa hellelukemiin. Ilmatieteen laitoksen meteorologin mukaan alkuviikosta lämpötila on noin 15 astetta. Ennusteiden epävarmuus kasvaa viikonloppua kohti.
Suomessa lähipäivien sää vaihtelee, kun taas Keski- ja Länsi-Euroopassa helteet hellittävät. Huomenna suurimmassa osassa maata on poutaa, mutta sateita on odotettavissa Etelä-Lapissa…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Helteet
Ilmatieteen laitoksen mukaan kevät 2023 oli lähes koko maassa mittaushistorian lämpimin. Keskiarvo vaihteli etelärannikon seitsemästä asteesta Pohjois-Lapin nollaan asteeseen, ja keväällä satoi…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos
Alkavalla viikolla sää on pääosin lämmin, mutta epävakainen, kertoo Ilmatieteen laitos. Etelä- ja keskiosissa voi esiintyä hellelukemia, mutta myös sade- ja ukkoskuuroja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos, #Sää
Ensi viikolla Suomessa voi esiintyä hellettä, mutta myös sadetta on luvassa. Lämpötilat nousevat etelä- ja keskiosissa yli 20 asteeseen, mutta pilvisemmillä alueilla…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos, #Sää
Tänään lämpötilat vaihtelevat 18–21 asteen välillä, ja lakkiaisia juhlitaan pääosin aurinkoisessa säässä. Viikonlopuksi tuulet tyyntyvät, mutta Lappiin ja itärajan tuntumaan odotetaan pilvisyyttä…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Lappi
Lauantaina vietetään kevätjuhlapäivää aurinkoisessa säässä, kertoo Ilmatieteen laitos. Lämpötila nousee Lounais-Suomessa jopa 21 asteeseen, mutta Lapissa ja Itä-Suomessa se jää alle 15…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos, #Sää
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.