Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tuusulassa tapahtui lauantai-iltana takaa-ajotilanne, jossa poliisi kiilasi mopoilijan nurin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Leijonien MM-kultajuhlan esiintyjät on nyt julkaistu. Kansanjuhlassa esiintyvät muun muassa JVG, Käärijä ja Haloo Helsinki. Juhla järjestetään maanantaina Olympiastadionin edessä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Leijonien MM-kultajuhlan esiintyjät on nyt julkaistu. Kansanjuhlassa esiintyvät muun muassa JVG, Käärijä ja Haloo Helsinki. Juhla järjestetään maanantaina Olympiastadionin edessä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.6.2026 klo 13:25, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Leijonien kultajuhlan esiintyjät julkistettiin.
Leijonien juhlan esiintyjät on kerrottu
Leijonat juhlivat voittoaan maanantaina. JVG, Käärijä ja Haloo Helsinki esiintyvät juhlassaan. Juhla alkaa kello 18.00 Olympiastadionin edessä. Suomi voitti jääkiekon MM-kultaa sunnuntaina.
Leijonien MM-kultajuhlan esiintyjät on nyt julkaistu. Kansanjuhlassa esiintyvät muun muassa JVG, Käärijä ja Haloo Helsinki. Juhla järjestetään maanantaina Olympiastadionin edessä.
Helsingin kaupunki on varautunut mahdolliseen kiekkofanien juhlintaan suojaamalla Havis Amanda -patsaan vaneriaidalla. Suomi pelaa tänä iltana jääkiekon MM-finaalissa Sveitsiä vastaan, ja aiempina…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Jääkiekko
Esa Pulliainen, tunnettu muusikko ja Agents-yhtyeen johtaja, on kuollut 30. toukokuuta 2026. Hänen uransa yhdisti iskelmän ja rockin, ja hänet muistetaan erityisesti…
Kulttuuri
Helsingin Kauppatorin Havis Amanda -patsas on suojattu vanerilla jääkiekon MM-turnauksen huipennusta varten. Suojauksen taustalla on patsaan ikä ja se, että se ei…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Jääkiekko
Entinen kansanedustaja ja toimittaja Jutta Zilliacus on kuollut 100-vuotiaana Helsingissä. Zilliacus oli tunnettu kulttuurivaikuttaja ja toimi myös marsalkka Mannerheimin sihteerinä. Hän oli…
Kulttuuri
Puijon torni sai juhlavalaistuksen sinivalkoisissa väreissä Suomen jääkiekkomaajoukkueen voittaessa maailmanmestaruuden. Valaistuksesta vastasi Puijo Peak Oy. Torni on aiemminkin saanut juhlavalaistuksia, kuten KalPan…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Jääkiekko
Georgian hallitus on avannut Josif Stalinin viinikellarin Tbilisissä, jossa on noin 40 000 pullollista harvinaisia viinejä. Kokoelma huutokaupataan, ja varat käytetään viinikoulun…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.