Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin Malminkartanossa 26-vuotiasta miestä syytetään noin 80-vuotiaan miehen murhasta. Suomessa terrorismilainsäädäntöä kiristetään, kun uusi laki astuu voimaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ensi torstaina juhlittavassa Lippujuhlan päivässä myönnetään kunniamerkkejä ansioituneille suomalaisille. Kunniamerkkien saajat Pohjois-Suomesta on nyt julkaistu, ja mukaan mahtuu useita arvostettuja nimiä. Tasavallan presidentti on päättänyt kunnioittaa näitä henkilöitä merkittävillä tunnustuksilla.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ensi torstaina juhlittavassa Lippujuhlan päivässä myönnetään kunniamerkkejä ansioituneille suomalaisille. Kunniamerkkien saajat Pohjois-Suomesta on nyt julkaistu, ja mukaan mahtuu useita arvostettuja nimiä. Tasavallan presidentti on päättänyt kunnioittaa näitä henkilöitä merkittävillä tunnustuksilla.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.6.2026 klo 10:40, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lippujuhlan päivän kunniamerkit julki • Kunniamerkit julki Lippujuhlan päivänä • Kunniamerkit jaetaan lippujuhlan päivänä.
Kunniamerkit julki Lippujuhlan päivänä
Lippujuhlan päivänä 4. kesäkuuta annetaan kunniamerkkejä ansioituneille suomalaisille. Kunniamerkkien saajat Pohjois-Suomesta on nyt julkaistu. Mukana on monia tunnettuja henkilöitä. Tasavallan presidentti myöntää nämä kunniamerkit.
Ensi torstaina juhlittavassa Lippujuhlan päivässä myönnetään kunniamerkkejä ansioituneille suomalaisille. Kunniamerkkien saajat Pohjois-Suomesta on nyt julkaistu, ja mukaan mahtuu useita arvostettuja nimiä. Tasavallan presidentti on päättänyt kunnioittaa näitä henkilöitä…
Lippujuhlan päivänä 4. kesäkuuta myönnetään kunniamerkkejä ansioituneille suomalaisille. Pohjois-Suomesta palkitaan useita henkilöitä, ja kunniamerkit jakaa tasavallan presidentti. Mukana ovat muun muassa Vapaudenristin, Suomen Valkoisen Ruusun ja Suomen Leijonan…
Lippujuhlan päivänä 4.6. Jaetaan kunniamerkkejä ansioituneille suomalaisille. Tasavallan Presidentti on vahvistanut kunniamerkkien saajat. Tapahtuma juhlistaa kansallista saavutusta ja kunnioittaa ansioituneita kansalaisia.
Poliisi epäilee, että kadonnut pohjalaisperhe oleskelee Ruotsissa. Pohjanmaan poliisilaitoksen viestintäpäällikkö Mikael Appel arvioi, että perheen maantieteelliset yhteydet Ruotsiin voivat helpottaa heidän löytämistään.…
Kotimaa
Pohjanmaan poliisi on saanut ilmoituksen, että maastosta on löytynyt ihmisen luita ja vaatteita. Löytöpaikka sijaitsee Kauhavan ja Lapuan rajalla. Poliisi epäilee luiden…
Kotimaa
Rkp:n entinen kansanedustaja Jutta Zilliacus on kuollut 100-vuotiaana. Hänen läheisensä kuvailevat häntä iloiseksi ja ainutlaatuiseksi ihmiseksi, jonka mieli pysyi kirkkaana loppuun asti.…
Kotimaa
Oululaislukiot saavuttivat huipputulokset STT:n kevään lukiovertailussa. Haukiputaan lukio voitti suurten lukioiden sarjan ja Oulun normaalikoulun lukio pienten sarjan. Tuoreet ylioppilaat kiittävät opettajien…
Kotimaa
Puolustusvoimain lippujuhlan päivänä 4. kesäkuuta 2026 jaetaan kunniamerkkejä 889 ansioituneelle suomalaiselle. Korkein kunniamerkki, Suomen Leijonan komentajamerkki, myönnetään insinöörieversti Timo Kokotille. Kunniamerkkien saajien…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kunniamerkit
Suomessa vieraskielisten lapsiperheiden osuus on kasvanut merkittävästi. Vuonna 2025 vieraskielisiä perheitä oli 14 prosenttia kaikista lapsiperheistä, kun vuonna 1995 osuus oli vain…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa ja on enää hyvin heikkoa maan etelä-ja keskiosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa ja ovat aloittaneet kukinnan Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa, Pohjois-pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Kukinta on enää hyvin heikkoa maan etelä- ja keskiosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinien kukinnan odotetaan alkavan Etelä-Lapissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa enimmäkseen vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.