Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Rajavartiolaitos tutkii salakuljetusta Valko-Venäjältä Suomeen, ja Helsingissä etsitään kadonnutta 60-vuotiasta miestä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kelan pääjohtaja Lasse Lehtonen on palannut työtehtäviinsä. Hän kiitti alaisiaan tuesta ja sitoutuneisuudesta poissaolonsa aikana. Lehtonen kertoi myös saaneensa erinomaista hoitoa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kelan pääjohtaja Lasse Lehtonen on palannut työtehtäviinsä. Hän kiitti alaisiaan tuesta ja sitoutuneisuudesta poissaolonsa aikana. Lehtonen kertoi myös saaneensa erinomaista hoitoa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.6.2026 klo 10:05, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Turun Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kelan pääjohtaja Lasse Lehtonen palasi töihin • Lasse Lehtonen palasi Kelaan töihin.
Lehtonen palasi töihin Kelaan
Lasse Lehtonen on palannut töihin Kelaan. Hän kiittää alaisiaan tuesta ja sitoutumisesta. Lehtonen sanoo saaneensa hyvää hoitoa poissaolonsa aikana. Nyt hän on valmis jatkamaan tärkeitä tehtäviään.
Kelan pääjohtaja Lasse Lehtonen on palannut työtehtäviinsä. Hän kiitti alaisiaan tuesta ja sitoutuneisuudesta poissaolonsa aikana. Lehtonen kertoi myös saaneensa erinomaista hoitoa.
Kelan pääjohtaja Lasse Lehtonen on palannut työtehtäviinsä pitkän sairausloman jälkeen. Hän oli sairauslomalla joulukuussa 2025 tapahtuneen sairauskohtauksen vuoksi. Lehtonen aikoo vahvistaa yhteistyötä henkilöstön kanssa ja kehittää Kelan palveluja.
Kelan pääjohtaja Lasse Lehtonen palaa tänään takaisin työhönsä sairausloman jälkeen. Hän oli sairauslomalla vakavan sairauden vuoksi, joka löydettiin joulukuussa 2025. Lehtonen on…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kela, #LasseLehtonen
Kelan pääjohtaja Lasse Lehtonen palaa sairauslomalta töihin maanantaina 1. kesäkuuta. Lehtonen aloitti tehtävässään vuosi sitten kesäkuussa, mutta jäi puolen vuoden jälkeen sairauslomalle.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kela, #LasseLehtonen
Poliisi epäilee, että kadonnut pohjalaisperhe oleskelee Ruotsissa. Pohjanmaan poliisilaitoksen viestintäpäällikkö Mikael Appel arvioi, että perheen maantieteelliset yhteydet Ruotsiin voivat helpottaa heidän löytämistään.…
Kotimaa
Pohjanmaan poliisi on saanut ilmoituksen, että maastosta on löytynyt ihmisen luita ja vaatteita. Löytöpaikka sijaitsee Kauhavan ja Lapuan rajalla. Poliisi epäilee luiden…
Kotimaa
Rkp:n entinen kansanedustaja Jutta Zilliacus on kuollut 100-vuotiaana. Hänen läheisensä kuvailevat häntä iloiseksi ja ainutlaatuiseksi ihmiseksi, jonka mieli pysyi kirkkaana loppuun asti.…
Kotimaa
Oululaislukiot saavuttivat huipputulokset STT:n kevään lukiovertailussa. Haukiputaan lukio voitti suurten lukioiden sarjan ja Oulun normaalikoulun lukio pienten sarjan. Tuoreet ylioppilaat kiittävät opettajien…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.