Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin Malminkartanossa 26-vuotiasta miestä syytetään noin 80-vuotiaan miehen murhasta. Suomessa terrorismilainsäädäntöä kiristetään, kun uusi laki astuu voimaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tasavallan presidentti Alexander Stubb on myöntänyt kunniamerkkejä lähes 900 ansioituneelle suomalaiselle. Mukana on yli kymmenen henkilöä pohjalaismaakunnista. Kunniamerkkien saajat julkaistiin maanantaiaamuna.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tasavallan presidentti Alexander Stubb on myöntänyt kunniamerkkejä lähes 900 ansioituneelle suomalaiselle. Mukana on yli kymmenen henkilöä pohjalaismaakunnista. Kunniamerkkien saajat julkaistiin maanantaiaamuna.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.6.2026 klo 11:18, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kunniamerkkejä myönnettiin ansioituneille • Kunniamerkit myönnettiin 889 saajalle.
Kunniamerkkejä jaettiin suomalaisille
Tasavallan presidentti Alexander Stubb antoi kunniamerkkejä lähes 900 suomalaiselle. Mukana on yli kymmenen henkilöä, jotka ovat kotoisin pohjalaismaakunnista. Kunniamerkkien saajat julkaistiin maanantaiaamuna. Lisää kunniamerkkejä jaetaan itsenäisyyspäivän alla.
Tasavallan presidentti Alexander Stubb on myöntänyt kunniamerkkejä lähes 900 ansioituneelle suomalaiselle. Mukana on yli kymmenen henkilöä pohjalaismaakunnista. Kunniamerkkien saajat julkaistiin maanantaiaamuna.
Tasavallan presidentti myönsi tänä vuonna kunniamerkit 889 henkilölle. Suurin osa kunniamerkeistä kuuluu Suomen Valkoisen Ruusun ja Suomen Leijonan ritarikuntiin. Korkeimmat kunniamerkit saivat kenraaliluutnantti Pasi Välimäki, kenraalimajuri Jari Tolppanen…
Poliisi epäilee, että kadonnut pohjalaisperhe oleskelee Ruotsissa. Pohjanmaan poliisilaitoksen viestintäpäällikkö Mikael Appel arvioi, että perheen maantieteelliset yhteydet Ruotsiin voivat helpottaa heidän löytämistään.…
Kotimaa
Pohjanmaan poliisi on saanut ilmoituksen, että maastosta on löytynyt ihmisen luita ja vaatteita. Löytöpaikka sijaitsee Kauhavan ja Lapuan rajalla. Poliisi epäilee luiden…
Kotimaa
Rkp:n entinen kansanedustaja Jutta Zilliacus on kuollut 100-vuotiaana. Hänen läheisensä kuvailevat häntä iloiseksi ja ainutlaatuiseksi ihmiseksi, jonka mieli pysyi kirkkaana loppuun asti.…
Kotimaa
Oululaislukiot saavuttivat huipputulokset STT:n kevään lukiovertailussa. Haukiputaan lukio voitti suurten lukioiden sarjan ja Oulun normaalikoulun lukio pienten sarjan. Tuoreet ylioppilaat kiittävät opettajien…
Kotimaa
Ensi torstaina juhlittavassa Lippujuhlan päivässä myönnetään kunniamerkkejä ansioituneille suomalaisille. Kunniamerkkien saajat Pohjois-Suomesta on nyt julkaistu, ja mukaan mahtuu useita arvostettuja nimiä. Tasavallan…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kunniamerkit
Puolustusvoimain lippujuhlan päivänä 4. kesäkuuta 2026 jaetaan kunniamerkkejä 889 ansioituneelle suomalaiselle. Korkein kunniamerkki, Suomen Leijonan komentajamerkki, myönnetään insinöörieversti Timo Kokotille. Kunniamerkkien saajien…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Kunniamerkit
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa ja on enää hyvin heikkoa maan etelä-ja keskiosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa ja ovat aloittaneet kukinnan Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa, Pohjois-pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Kukinta on enää hyvin heikkoa maan etelä- ja keskiosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinien kukinnan odotetaan alkavan Etelä-Lapissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa enimmäkseen vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.