Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomalaisnuorten motivaatio kesätöihin on korkea, mutta monet jättävät hakematta. Syinä ovat epäselvät työtehtävät ja puuttuvat palkkatiedot. Nuoret arvostavat reilua kohtelua ja selkeyttä työpaikoilla.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomalaisnuorten motivaatio kesätöihin on korkea, mutta monet jättävät hakematta. Syinä ovat epäselvät työtehtävät ja puuttuvat palkkatiedot. Nuoret arvostavat reilua kohtelua ja selkeyttä työpaikoilla.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.6.2026 klo 07:42, pääluokka Työelämä.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nuorten kesätyömotivaatio on vahva • Nuorten kesätyömotivaatio on vahva.
Nuoret haluavat kesätöitä
Suomalaisnuoret haluavat kesätöitä, mutta monet eivät hae. Heitä estävät epäselvät työtehtävät ja puuttuvat palkkatiedot. Nuoret arvostavat reilua kohtelua ja hyvää perehdytystä. Kyselyyn vastasi yli tuhat nuorta.
Suomalaisnuorten motivaatio kesätöihin on korkea, mutta monet jättävät hakematta. Syinä ovat epäselvät työtehtävät ja puuttuvat palkkatiedot. Nuoret arvostavat reilua kohtelua ja selkeyttä työpaikoilla.
Suomalaisnuorten motivaatio kesätöihin on korkea, mutta monet eivät hae työpaikkoja. Syinä ovat epäselvät työtehtävät ja puutteelliset palkkatiedot. Nuoret arvostavat reilua kohtelua ja selkeyttä työpaikoilla.
Nuorten työpajatoiminta Suomessa on kärsinyt hallinnollisista muutoksista, mikä on johtanut asiakasmäärien vähenemiseen. Työntekijöiltä on viety työkaluja, vaikka nuoret tarvitsevat tukea enemmän kuin…
Työelämä • jaetut avainsanat: #Nuoret, #Suomi
Suomalaiset ovat yhä valmiimpia selvittämään työkavereidensa palkkoja. Mandatumin tutkimuksen mukaan 51 prosenttia palkansaajista aikoo tehdä niin. Muutos palkkakeskustelussa on ollut merkittävä viimeisen…
Työelämä • jaetut avainsanat: #Tutkimus, #Suomi
Suomessa on tullut voimaan laki, joka muuttaa työntekijöiden irtisanomisperusteita. Aiemmin työntekijöitä oli helppo irtisanoa taloudellisista syistä, mutta alisuoriutuminen ei ollut riittävä peruste.…
Työelämä • jaetut avainsanat: #Suomi, #Työelämä
Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiö YTHS käynnistää muutosneuvottelut taloudellisten syiden vuoksi. Neuvottelut koskevat lähes koko henkilöstöä, ja niiden arvioidaan johtavan enintään 68 irtisanomiseen. Säätiön taloudellinen…
Työelämä
Keski-Suomessa on huhtikuun lopussa 18 943 työtöntä työnhakijaa, mikä on 2 028 enemmän kuin vuosi sitten. Työttömien osuus maakunnan työvoimasta on 14,9…
Työelämä
Suomen Yrittäjät katsoo, että työnantajilla ei ole velvollisuutta maksaa palkkaa, jos drooniuhka estää työntekijän työmatkan. Palkanmaksuvelvollisuus syntyy vain, jos este vaikuttaa suoraan…
Työelämä
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.