Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Rajavartiolaitos tutkii kahta tapausta, joissa epäillään Valko-Venäjän järjestämää ihmisten salakuljetusta Eurooppaan. SpaceX on onnistuneesti laukaisemassa Starship-avaruusaluksensa 13.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Öljyn hinta on noussut korkealle, mikä on vähentänyt öljyn käyttöä. Talousasiantuntijat puhuvat kysynnän tuhoutumisesta, ja osa kadonneesta kysynnästä ei välttämättä palaa. Lähi-idän sota on vaikuttanut merkittävästi öljymarkkinoihin ja kuljetusväylien sulkemiseen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Öljyn hinta on noussut korkealle, mikä on vähentänyt öljyn käyttöä. Talousasiantuntijat puhuvat kysynnän tuhoutumisesta, ja osa kadonneesta kysynnästä ei välttämättä palaa. Lähi-idän sota on vaikuttanut merkittävästi öljymarkkinoihin ja kuljetusväylien sulkemiseen.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.6.2026 klo 07:45, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Öljyn hinta nousee kysynnän laskiessa.
Öljyn hinta nousee ja käyttö vähenee
Öljyn hinta on noussut paljon. Tämä on vähentänyt öljyn käyttöä. Asiantuntijat sanovat, että osa kysynnästä ei ehkä palaa. Lähi-idän sota vaikuttaa öljymarkkinoihin ja kuljetuksiin.
Öljyn hinta on noussut korkealle, mikä on vähentänyt öljyn käyttöä. Talousasiantuntijat puhuvat kysynnän tuhoutumisesta, ja osa kadonneesta kysynnästä ei välttämättä palaa. Lähi-idän sota on vaikuttanut merkittävästi öljymarkkinoihin ja…
Iranin sota on aiheuttanut rikkihapon hinnan lähes kolminkertaistumisen Kiinassa. Hormuzinsalmen sulku on sekoittanut rikkihapon logistiikkaketjun, mikä uhkaa maailmanlaajuista tarjontaa. Rikkihappo on yksi…
Talous • jaetut avainsanat: #Iran, #Hormuzinsalmi
Iranin sodan seurauksena energian hinnat ovat nousseet eri tavoin eri kotitalouksille ja maihin. Asiantuntijat varoittavat, että nykytilanne on vasta alkua ja tilanne…
Talous • jaetut avainsanat: #Iran
Bulgaria on siirtynyt liiallisen alijäämän menettelyyn euroalueessa. Budjettialijäämä on 3,5 prosenttia, ja sen ennustetaan nousevan ensi vuonna yli neljän prosentin. Tämä johtuu…
Talous
Suomalaisurheilijat vaativat Olympiakomitealta taloudellisia korvauksia osallistumisestaan olympialaisiin. Heidän mielestään urheilijoiden tulisi saada sekä osallistumiskorvauksia että menestysbonuksia. Suomen Urheilijat ry korostaa, että ilman…
Talous
Yhdysvaltain valtionlainojen korot ovat laskeneet, kun presidentti Trump ilmoitti tekevänsä lopullisen päätöksen Iran-sopimuksesta. Sopimus aselevon jatkamisesta on vähentänyt öljyn hintaa ja inflaatiota,…
Talous • jaetut avainsanat: #Iran
USA:n osakkeet ovat nousseet historiallisesti toukokuussa, erityisesti Nasdaq Composite. Nousua tukevat toiveet Iranin konfliktin ratkeamisesta ja tekoälyinvestoinnit. Kaikki kolme keskeistä indeksiä saavuttivat…
Talous • jaetut avainsanat: #Iran
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.