Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Poliisi epäilee, että kadonnut pohjalaisperhe oleskelee Ruotsissa. 30-vuotias ajokortiton nainen aiheutti vaarallisia tilanteita Helsingissä, Vantaalla ja Sipoolla.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomi voitti jääkiekon maailmanmestaruuden kaatamalla Sveitsin 1–0 finaalissa. Ratkaisumaalin teki nuori Konsta Helenius jatkoajalla, mikä nosti hänet sankariksi. Mikael Granlund kehui Heleniusta ja hänen vaikutustaan joukkueeseen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomi voitti jääkiekon maailmanmestaruuden kaatamalla Sveitsin 1–0 finaalissa. Ratkaisumaalin teki nuori Konsta Helenius jatkoajalla, mikä nosti hänet sankariksi. Mikael Granlund kehui Heleniusta ja hänen vaikutustaan joukkueeseen.
Aiheesta on julkaistu 32 juttua, 9 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.6.2026 klo 06:56, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Helsingin Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Leijonat voitti jääkiekon MM-kultaa • Suomi voitti jääkiekon MM-kultaa • Leijonat voitti MM-kultaa Konsta Heleniuksen ansiosta.
Leijonat voitti MM-kultaa
Suomi voitti jääkiekon MM-kultaa. Finaalissa Suomi voitti Sveitsin 1–0. Konsta Helenius teki voittomaalin jatkoajalla. Mikael Granlund kehui Heleniusta ja sanoi rakastavansa häntä.
Suomi voitti jääkiekon maailmanmestaruuden kaatamalla Sveitsin 1–0 finaalissa. Ratkaisumaalin teki nuori Konsta Helenius jatkoajalla, mikä nosti hänet sankariksi. Mikael Granlund kehui Heleniusta ja hänen vaikutustaan joukkueeseen.
Suomi juhli miesten jääkiekon MM-kultaa voitettuaan Sveitsin 1–0 Zürichissä. Jännittävä ottelu päättyi Leijonien voittoon, ja juhlahumu levisi ympäri maata. Kokosimme juhlintaan liittyviä videoita ja kuvia.
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat voitti MM-kultaa kaatamalla Sveitsin 1–0 finaalissa. Nuori pelaaja Konsta Helenius teki ratkaisevan maalin jatkoajalla, mikä nosti hänet joukkueen sankariksi. Mikael Granlund kehui Heleniusta ja hänen…
Sveitsi hävisi jääkiekon MM-finaalin Suomea vastaan kolmatta kertaa peräkkäin. Tappiosta huolimatta joukkueen pelaajat ilmensivät suurta pettymystä, erityisesti jatkoajan jälkeen. Sveitsin ensimmäinen maailmanmestaruus jää yhä odottamaan.
Suomi juhlii jääkiekon maailmanmestaruutta, kun Konsta Helenius teki voittomaalin jatkoajalla. Juhlintaa käynnistyi heti Kuopion torilla, jossa fanit kokoontuivat iloitsemaan voitosta. Voitto tuli tiukan pelin jälkeen, joka ratkesi maanantain…
Suomi juhlii jääkiekon maailmanmestaruuden voittoa, kun Konsta Helenius teki ratkaisevan maalin jatkoajalla. Juhlinta alkoi välittömästi Kuopion torilla, jossa fanit kokoontuivat juhlimaan voittoa. Voitto herätti suurta riemua ja innostusta…
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat voitti maailmanmestaruuden, ja Konsta Helenius laukoi voittomaalin. Hänen äitinsä Maiju Helenius pyörtyi voiton hetkellä katsomossa. Maiju kertoi tunteidensa olevan voimakkaat ja hetken olleen nolo.
Bobi Lehtonen saavutti unelmansa voittamalla jääkiekon MM-kultaa kotihallissaan. Tämä voitto oli erityinen myös Mikko Lehtoselle, Sakari Manniselle ja Mikael Granlundille, jotka saavuttivat kultamitalin kolmannen kerran. Joukkueen menestys herätti…
Suomi voitti jääkiekon MM-kultaa kaatamalla Sveitsin jatkoerässä 1–0. Voittomaalin teki Konsta Helenius, joka sai kiitosta myös sveitsiläismediassa. Tämä voitto on Suomelle historian viides MM-kulta.
Sveitsin jääkiekkomaajoukkue kärsi tappion MM-finaalissa Suomelle, mikä tarkoittaa, että joukkueelle jäi jälleen hopeaa. Hyökkääjä Timo Meier ilmaisi pettymyksensä ottelun jälkeen, korostaen, että joukkue ei pystynyt pelaamaan parhaalla tasollaan.…
Konsta Helenius teki historiaa voittamalla MM-finaalissa Sveitsin 1–0. 20-vuotias hyökkääjä ratkaisi ottelun jatkoerässä ja nosti Suomen mestariksi. Helenius teki maalin jokaisessa pudotuspelissä, mukaan lukien ratkaisevat osumat Kanadaa ja…
Suomi voitti jääkiekon MM-finaalin Sveitsiä vastaan jatkoerässä 1–0. Ottelu oli tiukka ja vähämaalinen, mutta Suomen joukkue hallitsi peliä koko ajan. Ratkaiseva maali syntyi Konsta Heleniukselta, joka teki upean…
Leijonien päävalmentaja Antti Pennanen oli onnellinen MM-kultamestaruuden varmistuttua. Hän esiintyi rennosti ja kiitteli pelaajiaan mestaruuden jälkeen. Pennanen korosti Jukka Jalosen roolia leijonakuningas…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #MMkulta
Suomi ja Sveitsi kohtaavat jääkiekon MM-finaalissa, jossa avauserä päättyi maalittomana. Erässä tuomittiin viisi rangaistusta, joista kolme Leijonille. Suurta keskustelua herätti tilanne, jossa…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sveitsi
Sveitsi pelaa jääkiekon MM-finaalissa tavoitteenaan voittaa ensimmäinen mestaruus. Edelliset finaalit ovat päättyneet hopeaan ilman maaleja, ja nyt kultainen sukupolvi haluaa kruunata uransa…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Sveitsi, #Jääkiekko
Jääkiekon MM-kisat huipentuvat sunnuntaina Zürichissä, jossa Suomi kohtaa loppuottelussa Sveitsin. Suomi pyrkii voittamaan viidennen kultamitalinsa, kun taas Sveitsi tavoittelee ensimmäistä kultaa kotiyleisönsä…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sveitsi
Suomi pelaa tänään jääkiekon MM-kisojen loppuottelussa Sveitsiä vastaan. Helsingin poliisi on varautunut mahdolliseen juhlintaan lisäämällä resursseja ja suojaamalla Havis Amanda -patsasta aitarakennelmilla.…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Jääkiekko, #MM-kisat
Konsta Helenius, 20, on noussut Leijonien MM-kisatarinan keskiöön. Hän esitti huikeita suorituksia MM-välierässä, jossa hän hallitsi peliä yhdessä jääkiekon suurten nimien kanssa.…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #KonstaHelenius, #Leijonat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 29.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa enimmäkseen runsaasti, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät pääosin kohtalaisia. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät enimmäkseen kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä maan etelä- ja keskiosissa.