Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kansanedustaja Päivi Räsänen on tehnyt valituksen Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen saamastaan tuomiosta. EU helpottunut Trumpin uusista tulleista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ukrainalainen lääkäri Kateryna Prochukhan haluaa jäädä Mäntyharjuun, mutta EU:n tilapäinen suojelu on päättymässä. Hän on asunut Suomessa kolme vuotta ja toivoo saavansa harjoittelupaikan lääkärinä. Muuten hän saattaa joutua vaihtamaan alaa tai lähtemään maasta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ukrainalainen lääkäri Kateryna Prochukhan haluaa jäädä Mäntyharjuun, mutta EU:n tilapäinen suojelu on päättymässä. Hän on asunut Suomessa kolme vuotta ja toivoo saavansa harjoittelupaikan lääkärinä. Muuten hän saattaa joutua vaihtamaan alaa tai lähtemään maasta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.6.2026 klo 05:30, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ukrainalainen lääkäri toivoo jäävänsä Suomeen.
Ukrainalainen lääkäri haluaa jäädä Suomeen
Kateryna Prochukhan on 28-vuotias ukrainalainen lääkäri. Hän on asunut Suomessa jo kolme vuotta ja rakastaa työtään. Nyt hän etsii harjoittelupaikkaa lääkärinä Mäntyharjussa. Jos hän ei saa paikkaa pian, hän voi joutua lähtemään Suomesta.
Ukrainalainen lääkäri Kateryna Prochukhan haluaa jäädä Mäntyharjuun, mutta EU:n tilapäinen suojelu on päättymässä. Hän on asunut Suomessa kolme vuotta ja toivoo saavansa harjoittelupaikan lääkärinä. Muuten hän saattaa joutua…
Poliisi epäilee, että kadonnut pohjalaisperhe oleskelee Ruotsissa. Pohjanmaan poliisilaitoksen viestintäpäällikkö Mikael Appel arvioi, että perheen maantieteelliset yhteydet Ruotsiin voivat helpottaa heidän löytämistään.…
Kotimaa
Pohjanmaan poliisi on saanut ilmoituksen, että maastosta on löytynyt ihmisen luita ja vaatteita. Löytöpaikka sijaitsee Kauhavan ja Lapuan rajalla. Poliisi epäilee luiden…
Kotimaa
Rkp:n entinen kansanedustaja Jutta Zilliacus on kuollut 100-vuotiaana. Hänen läheisensä kuvailevat häntä iloiseksi ja ainutlaatuiseksi ihmiseksi, jonka mieli pysyi kirkkaana loppuun asti.…
Kotimaa
Oululaislukiot saavuttivat huipputulokset STT:n kevään lukiovertailussa. Haukiputaan lukio voitti suurten lukioiden sarjan ja Oulun normaalikoulun lukio pienten sarjan. Tuoreet ylioppilaat kiittävät opettajien…
Kotimaa
Helsingin Kampin alueella on kadonnut 70-vuotias nainen. Hänet nähtiin viimeksi Pohjoisella Rautatiekadulla sunnuntaina kello 16 jälkeen. Poliisi pyytää havaintoja numeroon 112.
Kotimaa
Oululaislukiot saavuttivat huipputuloksia STT:n kevään lukiovertailussa. Haukiputaan lukio voitti suurten lukioiden sarjan ja Oulun normaalikoulun lukio pienten lukioiden sarjan. Molemmat koulut saivat…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.