Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Poliisi epäilee, että kadonnut pohjalaisperhe oleskelee Ruotsissa. 30-vuotias ajokortiton nainen aiheutti vaarallisia tilanteita Helsingissä, Vantaalla ja Sipoolla.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomi ja Sveitsi pelaavat jääkiekon MM-finaalissa ensimmäisen erän jälkeen 0–0. Anton Lundellin maali hylättiin korkean mailan vuoksi, vaikka Suomi hallitsi erää laukomalla 15 kertaa. Leijonat aloittaa toisen erän kahden miehen alivoimalla.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomi ja Sveitsi pelaavat jääkiekon MM-finaalissa ensimmäisen erän jälkeen 0–0. Anton Lundellin maali hylättiin korkean mailan vuoksi, vaikka Suomi hallitsi erää laukomalla 15 kertaa. Leijonat aloittaa toisen erän kahden miehen alivoimalla.
Aiheesta on julkaistu 15 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 31.5.2026 klo 22:03, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Savon Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Leijonat ja Sveitsi tasoissa MM-finaalissa • Suomi kohtaa Sveitsin MM-finaalissa • Suomi ja Sveitsi kohtaavat MM-finaalissa.
Leijonat ja Sveitsi tasoissa finaalissa
Suomi ja Sveitsi pelaavat jääkiekon MM-finaalissa. Ensimmäinen erä päättyi 0–0. Anton Lundellin maali hylättiin korkean mailan takia. Suomi laukoi paljon, mutta maalia ei tullut. Toiseen erään Suomi aloittaa alivoimalla.
Suomi ja Sveitsi pelaavat jääkiekon MM-finaalissa ensimmäisen erän jälkeen 0–0. Anton Lundellin maali hylättiin korkean mailan vuoksi, vaikka Suomi hallitsi erää laukomalla 15 kertaa. Leijonat aloittaa toisen erän…
Suomi pelaa tänään jääkiekon MM-finaalissa Sveitsiä vastaan. Kisakatsomoita on ympäri maata, ja suomalaiset seuraavat ottelua monin eri tavoin. Esimerkiksi eräässä kodissa kannustetaan sekä Suomea että Sveitsiä, mikä tuo…
Jääkiekon maailmanmestaruuskilpailuissa Suomi pelaa finaalissa Sveitsiä vastaan. Ottelu on herättänyt suurta kiinnostusta ja odotuksia. Molemmat joukkueet tavoittelevat mestaruutta.
Jääkiekon maailmanmestaruuskilpailuissa Suomi ja Sveitsi pelaavat finaalissa. Ottelu on tärkeä hetki kummallekin maalle, ja se herättää suurta kiinnostusta. Finaalissa ratkaistaan, kumpi joukkue voittaa mestaruuden.
MM-finaalissa Suomi kohtaa Sveitsin, ja maalivahtipelissä Justus Annunen ja Leonardo Genoni ovat tasaväkisiä. Niko Hovisen mukaan henkinen kapasiteetti on ratkaisevassa roolissa. Genoni on tilastollisesti vahvempi, mutta molemmat ovat…
Leijonat kohtaa Sveitsin jääkiekon MM-finaalissa ilman kokoonpanomuutoksia. Justus Annunen jatkaa maalilla, ja joukkue luottaa aiempiin kenttäkoostumuksiin. Finaali alkaa Zürichissä Suomen aikaa kello 21.20.
Leijonat kohtaa Sveitsin jääkiekon MM-finaalissa tutulla kokoonpanolla. Justus Annunen jatkaa maalilla, ja joukkue luottaa aiempiin kenttäkoostumuksiin. Finaali alkaa Zürichissä Suomen aikaa kello 21.20.
Leijonat kohtaa illalla Sveitsin jääkiekon MM-finaalissa tutulla kokoonpanolla. Justus Annunen jatkaa maalilla ja pelaa turnauksen kahdeksannen ottelunsa. Suomi tavoittelee viidettä maailmanmestaruuttaan, kun taas Sveitsi etsii ensimmäistä voittoaan.
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat kohtaa illalla Sveitsin MM-finaalissa. Joukkueen kokoonpano pysyy samana kuin aiemmissa otteluissa, ja Justus Annunen jatkaa maalilla. Leijonat tavoittelee viidettä maailmanmestaruuttaan.
Suomi pelaa jääkiekon MM-finaalissa Sveitsiä vastaan samalla kokoonpanolla, jolla se voitti Kanadan välierässä. Finaali alkaa sunnuntai-iltana kello 21.20. Maalissa aloittaa Justus Annunen.
Suomi pelaa jääkiekon MM-finaalissa Sveitsiä vastaan. Leijonat aloittavat ottelun samalla kokoonpanolla kuin välierässä Kanadaa vastaan. Finaali käynnistyy kello 21.20.
Suomen jääkiekkomaajoukkue Leijonat on julkistanut kokoonpanonsa MM-finaaliin, jossa se kohtaa Sveitsin. Ottelu pelataan Zürichissä kello 21.20. Leijonat tavoittelee maailmanmestaruutta.
Miesten jääkiekkomaailmanmestaruuskilpailuissa Suomi voitti Kanadan välierässä 4–2. Sveitsi puolestaan murskasi Norjan 6–0. Finaalissa Suomi kohtaa Sveitsin ja pronssiottelussa pelaavat Kanada ja Norja.
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sveitsi
Justus Annunen jatkaa Leijonien maalilla jääkiekon MM-välierässä Kanadaa vastaan. Suomi pelaa ottelun samalla kokoonpanolla kuin voitokkaassa Tshekki-puolivälierässä. Kanada pelaa ilman puolustajatähteään Evan…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #JustusAnnunen
Suomi pelaa tänään MM-kisojen välierässä Kanadaa vastaan. Edellisissä otteluissa Suomi ei onnistunut ylivoimayrityksissään, mutta joukkueen ylivoima on ollut turnauksen parasta. Aloituksissa Suomi…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Leijonat, #Jääkiekko
Antti Törmänen, entinen huippukiekkoilija, kertoo Sveitsin jääkiekkokulttuurista ja sen merkityksestä. Sveitsi ei ole koskaan voittanut jääkiekon maailmanmestaruutta, ja finaaliottelu herättää suurta intohimoa…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Sveitsi, #Jääkiekko
Sveitsi voi tänään tehdä historiaa, jos se häviää miesten jääkiekon MM-finaalin kolmannen kerran peräkkäin. Aiemmin Sveitsi on hävinnyt finaalit Tšekille ja USA:lle.…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Sveitsi, #Suomi
Sveitsi valmistautuu jääkiekon miesten MM-finaaliin, jossa se tavoittelee ensimmäistä mestaruuttaan. Maa on kärsinyt neljästä finaalitappiosta viimeisen kymmenen vuoden aikana, mutta nyt tunnelma…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #Sveitsi, #MMfinaali
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 29.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa enimmäkseen runsaasti, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät pääosin kohtalaisia. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät enimmäkseen kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä maan etelä- ja keskiosissa.