Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Poliisi epäilee, että kadonnut pohjalaisperhe oleskelee Ruotsissa. 30-vuotias ajokortiton nainen aiheutti vaarallisia tilanteita Helsingissä, Vantaalla ja Sipoolla.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomen ykkösjoukkue sijoittui kolmanneksi suunnistuksen maailmancupin sprinttiviestissä Ruotsin Skarassa. Voittoon ylsi Norja, joka oli 27 sekuntia nopeampi. Tshekki tuli toiseksi vain kahden sekunnin erolla Suomeen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomen ykkösjoukkue sijoittui kolmanneksi suunnistuksen maailmancupin sprinttiviestissä Ruotsin Skarassa. Voittoon ylsi Norja, joka oli 27 sekuntia nopeampi. Tshekki tuli toiseksi vain kahden sekunnin erolla Suomeen.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 31.5.2026 klo 17:33, pääluokka Muut lajit.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Suomi saavutti kolmannen sijan viestissä • Suomi sijoittui kolmanneksi maailmancupissa • Suomi saavutti kolmannen sijan viestissä.
Suomi sai kolmannen sijan
Suomen ykkösjoukkue suunnisti kolmanneksi maailmancupin sprinttiviestissä. Kilpailu pidettiin Ruotsin Skarassa. Norja voitti kilpailun ja Tshekki tuli toiseksi. Suomen kakkosjoukkue oli 11:s ja nelosjoukkue 19:s.
Suomen ykkösjoukkue sijoittui kolmanneksi suunnistuksen maailmancupin sprinttiviestissä Ruotsin Skarassa. Voittoon ylsi Norja, joka oli 27 sekuntia nopeampi. Tshekki tuli toiseksi vain kahden sekunnin erolla Suomeen.
Suomen ykkösjoukkue saavutti kolmannen sijan suunnistuksen maailmancupin viestissä Ruotsin Skarassa. Joukkueen jäsenet olivat Veera Klemettinen, Akseli Ruohola, Tuomas Heikkilä ja Maija Sianoja. Voittoon ylsi Norja, ja Tshekki sijoittui…
Suomen ykkösjoukkue sijoittui kolmanneksi suunnistuksen maailmancupin viestissä Ruotsin Skarassa. Joukkueeseen kuuluivat Veera Klemettinen, Akseli Ruohola, Tuomas Heikkilä ja Maija Sianoja. Voitto meni Norjalle ja Tshekki oli toinen.
Kalevan Rasti saavutti voiton Tiomila-viestissä Ruotsin Tranåsissa, jättäen Helsingin Suunnistajat toiseksi yli kahden ja puolen minuutin erolla. Miika Kirmula ankkuroi voiton, vaikka…
Muut lajit • jaetut avainsanat: #Ruotsi
Suunnistaja Tuomas Heikkilä on saavuttanut menestystä kotimaan kilpailuissa ja kansainvälisesti. Hän voitti kultamitalit SM-sprinttikisoissa ja kilpaili tiukasti maailmancupissa. Heikkilä valmistautuu kesän tärkeimpiin…
Muut lajit • jaetut avainsanat: #Suunnistus
Eetu Kallioinen saavutti viidennen sijan skeetin maailmancupissa Almatyssa. Hän oli peruskilpailussa kolmas, mutta menetti sijojaan finaalikierroksilla. Kallioinen rikkoi finaalissa 21 kiekkoa 24:stä,…
Muut lajit • jaetut avainsanat: #Maailmancup
BK-46 voitti HIFK:n loppuottelussa 31-21 ja saavutti näin Suomen mestaruuden miesten käsipalloliigassa. Voitto tuli loppuottelusarjassa 3-0. Tämä on merkittävä saavutus joukkueelle.
Muut lajit
Silva Saarinen sijoittui toiseksi Disc Golf Pro -kiertueen kilpailussa Kalifornian Stocktonissa. Hän jakoi hetkellisesti kärkitilaa, mutta lopulta jäi neljän heiton päähän voittajasta…
Muut lajit
Entinen kilpasuunnistaja Minna Kauppi ilmoittautui kesäkuussa järjestettävään Jukolan viestiin. Tämä on hänen ensimmäinen kerta, kun hän kilpailee miesten viestissä, aiemmin hän on…
Muut lajit • jaetut avainsanat: #Suunnistus
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 29.05.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Varhaisimmat koivut ovat aloittaneet kukintansa myös Pohjois-Lapissa. Koivun siitepölyä kulkeutuu ilmavirtojen mukana koko maahan. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölyä on ilmassa enimmäkseen runsaasti, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät pääosin kohtalaisia. Pohjois-Lapissa koivun siitepölymäärät enimmäkseen kohtalaisia. Heinien siitepölyä on ilmassa vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa kukinta on enää heikkoa. Koivun siitepölyä kulkeutuu koko maahan. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinnan odotetaan alkavan Pohjois-Pohjanmaan eteläosissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan eteläosissa pieniksi. Maan keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa määrät ovat pääosin kohtalaisia. Etelä- ja Keski-Lapissa koivun siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin. Pohjois-Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä maan etelä- ja keskiosissa.