Nimipäivä:
Ossi, Ossian
23°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Aamun uutiset
Päivitetty 09:15

Trump julkistaa tietoja vaalijärjestelmän haavoittuvuuksista, ja Venäjän iskut Odessassa ovat aiheuttaneet kuoleman ja haavoittumisia.


Ukraina iski venäläisten sotarikollisten leiriin

Aihesivu: Ukraina iski venäläisten sotarikollisten leiriin

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Ukrainan armeija teki yöllä iskun venäläisen 64. Erillisen moottoroidun jalkaväkiprikaatin leiriin. Yksikkö tunnetaan nimellä "Butshan teurastajat", ja se on vastuussa useista sotarikoksista. Iskussa väitetään kuolleen tai haavoittuneen ainakin 31 sotilasta.

  • 1 juttua
  • 1 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 31.5.2026 klo 15:50
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Aamun uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Ukrainan armeija teki yöllä iskun venäläisen 64. Erillisen moottoroidun jalkaväkiprikaatin leiriin. Yksikkö tunnetaan nimellä "Butshan teurastajat", ja se on vastuussa useista sotarikoksista. Iskussa väitetään kuolleen tai haavoittuneen ainakin 31 sotilasta.

Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 31.5.2026 klo 15:50, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ukraina iski venäläisten sotarikollisten leiriin.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 31.5.2026 klo 15:50.
  • Koosteessa on nyt 1 juttua 1 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Ukraina, #Venäjä, #ButshanTeurastajat.

Selkokielinen yhteenveto

Ukraina iski venäläisten leiriin

Ukrainan armeija teki iskun venäläisten sotarikollisten leiriin. Leiri kuuluu 64. Erilliseen moottoroituun jalkaväkiprikaatiin. Tämä yksikkö on tunnettu Butshan verilöylystä. Iskussa kuoli tai haavoittui ainakin 31 venäläistä sotilasta.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026

TILANNE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen.
Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi.
Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi.


ENNUSTE

Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu.
Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin.
Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia.
Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.