Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Venäjän konsulaatin edessä on järjestetty mielenosoitus, joka on kestänyt jo 1546 päivää. Mielenosoittajat vaativat rauhaa Ukrainaan ja presidentti Putinin tuomioistuinmenettelyä Haagissa. Konsulaatti ei ole reagoinut mielenosoitukseen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Venäjän konsulaatin edessä on järjestetty mielenosoitus, joka on kestänyt jo 1546 päivää. Mielenosoittajat vaativat rauhaa Ukrainaan ja presidentti Putinin tuomioistuinmenettelyä Haagissa. Konsulaatti ei ole reagoinut mielenosoitukseen.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 31.5.2026 klo 12:00, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Mielenosoitus jatkuu Venäjän konsulaatilla.
Mielenosoitus jatkuu Venäjän konsulaatilla
Venäjän konsulaatin edessä on mielenosoitus, joka on kestänyt yli 1500 päivää. Mielenosoittajat vaativat rauhaa Ukrainaan. He myös haluavat, että presidentti Putin tuomitaan Haagissa. Konsulaatti ei ole reagoinut mielenosoitukseen.
Venäjän konsulaatin edessä on järjestetty mielenosoitus, joka on kestänyt jo 1546 päivää. Mielenosoittajat vaativat rauhaa Ukrainaan ja presidentti Putinin tuomioistuinmenettelyä Haagissa. Konsulaatti ei ole reagoinut mielenosoitukseen.
Ukraina on saavuttanut myönteisiä muutoksia rintamalla, mikä voi johtaa suurempiin käänteisiin. Asiantuntijan mukaan Venäjän eteneminen on pysähtynyt, ja Ukraina on käynnistänyt onnistuneita…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Venäjän presidentti Vladimir Putin ilmoitti, että sota Ukrainassa on lähestymässä loppuaan. Hän perustelee lausuntoaan taistelukentän tilanteen analyysilla, mutta asiantuntijat kyseenalaistavat väitteen joukkojen…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Putin, #Ukraina
Suomessa toimii Venäjän valtioon kytkeytyviä verkostoja, jotka kiertävät pakotteita. Suojelupoliisin mukaan nämä verkostot palvelevat Venäjän sotateollisuutta ja ovat aktivoituneet pakotteiden kiristyttyä. Verkostot…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä
Ukrainan droonijoukot ovat tuhonneet kaksi Venäjän Tu-142-tiedustelukonetta sekä Iskander-ohjusten laukaisujärjestelmän. Iskut tapahtuivat Taganrogissa, ja ne aiheuttivat myös tuhoja satamainfrastruktuurissa. Kuvernööri raportoi tulipaloista,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Tutkijat selvittivät, miten Venäjän presidentin Vladimir Putinin pojat saavat opetusta. Poikien koulutukseen on käytetty satojatuhansia dollareita, ja opettajat ovat pääasiassa länsimaista. Erityisesti…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Putin, #Venäjä
Get lost -järjestö auttaa venäläissotilaita pakenemaan Ukrainasta. Järjestö on perustettu sen jälkeen, kun Venäjän presidentti Vladimir Putin julisti liikekannallepanon syyskuussa 2022. Tähän…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä, #Ukraina
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.