Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Get lost -järjestö auttaa venäläissotilaita pakenemaan Ukrainasta. Järjestö on perustettu sen jälkeen, kun Venäjän presidentti Vladimir Putin julisti liikekannallepanon syyskuussa 2022. Tähän mennessä yli 3 000 miestä on paennut rintamalta järjestön avustuksella.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Get lost -järjestö auttaa venäläissotilaita pakenemaan Ukrainasta. Järjestö on perustettu sen jälkeen, kun Venäjän presidentti Vladimir Putin julisti liikekannallepanon syyskuussa 2022. Tähän mennessä yli 3 000 miestä on paennut rintamalta järjestön avustuksella.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 31.5.2026 klo 05:00, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Venäläiset sotilaat pakenevat Ukrainasta järjestön avulla.
Venäläiset sotilaat pakenevat Ukrainasta järjestön avulla
Get lost -järjestö auttaa venäläissotilaita pakenemaan sodasta. Järjestö on perustettu, kun Venäjä ilmoitti liikekannallepanosta. Se auttaa miehiä välttämään kutsuntoja ja pakenemaan rintamalta. Jo yli 3 000 miestä on paennut järjestön avulla.
Get lost -järjestö auttaa venäläissotilaita pakenemaan Ukrainasta. Järjestö on perustettu sen jälkeen, kun Venäjän presidentti Vladimir Putin julisti liikekannallepanon syyskuussa 2022. Tähän mennessä yli 3 000 miestä on…
Ukraina on saavuttanut myönteisiä muutoksia rintamalla, mikä voi johtaa suurempiin käänteisiin. Asiantuntijan mukaan Venäjän eteneminen on pysähtynyt, ja Ukraina on käynnistänyt onnistuneita…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Ukraina on onnistunut muuttamaan sodan voimasuhteita iskemällä syvälle Venäjän selustaan. Venäläiset ovat joutuneet epätoivoisiin hyökkäyksiin, kun Ukraina tuhoaa kuljetusreittejä ja varastoja jopa…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Suomessa toimii Venäjän valtioon kytkeytyviä verkostoja, jotka kiertävät pakotteita. Suojelupoliisin mukaan nämä verkostot palvelevat Venäjän sotateollisuutta ja ovat aktivoituneet pakotteiden kiristyttyä. Verkostot…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä
Ukrainan droonijoukot ovat tuhonneet kaksi Venäjän Tu-142-tiedustelukonetta sekä Iskander-ohjusten laukaisujärjestelmän. Iskut tapahtuivat Taganrogissa, ja ne aiheuttivat myös tuhoja satamainfrastruktuurissa. Kuvernööri raportoi tulipaloista,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Venäjän presidentti Vladimir Putin kommentoi Romaniassa asuinrakennukseen osunutta droonia ja viittasi mahdolliseen ukrainalaiseen alkuperään. Naton mukaan Venäjä on vastuuttomassa toiminnassa, ja liittokunta…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina
Venäjän presidentti Vladimir Putin ilmoitti, että sota Ukrainassa on lähestymässä loppuaan. Hän perustelee lausuntoaan taistelukentän tilanteen analyysilla, mutta asiantuntijat kyseenalaistavat väitteen joukkojen…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.