Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Rajavartiolaitos tutkii kahta tapausta, joissa epäillään Valko-Venäjän järjestämää ihmisten salakuljetusta Eurooppaan. SpaceX on onnistuneesti laukaisemassa Starship-avaruusaluksensa 13.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Jyväskyläläiset menettivät asuntojaan ja säästöjään Lakean konkurssissa. Omaksi-rahoitusmallia markkinoitiin turvallisena, mutta nyt sadat ovat pettyneitä ja vailla vastuuta tapahtuneesta. Monilla ei ole takeita rahojensa palautumisesta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Jyväskyläläiset menettivät asuntojaan ja säästöjään Lakean konkurssissa. Omaksi-rahoitusmallia markkinoitiin turvallisena, mutta nyt sadat ovat pettyneitä ja vailla vastuuta tapahtuneesta. Monilla ei ole takeita rahojensa palautumisesta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 31.5.2026 klo 04:30, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lakea-konkurssi jätti jyväskyläläiset ilman koteja.
Lakea-konkurssi jätti jyväskyläläiset ilman koteja
Lakea Oy on mennyt konkurssiin. Monet jyväskyläläiset ovat menettäneet kotinsa ja rahansa. Omaksi-rahoitusmallia pidettiin turvallisena, mutta nyt ihmiset kokevat tulleensa petetyiksi. Kukaan ei ota vastuuta tilanteesta.
Jyväskyläläiset menettivät asuntojaan ja säästöjään Lakean konkurssissa. Omaksi-rahoitusmallia markkinoitiin turvallisena, mutta nyt sadat ovat pettyneitä ja vailla vastuuta tapahtuneesta. Monilla ei ole takeita rahojensa palautumisesta.
Suomen talouskasvu on nopeaa, ja maa on noussut EU-maiden eturiviin. Tammi-maaliskuussa talous kasvoi 0,9 prosenttia edellisestä neljänneksestä, mikä on parempi tulos kuin…
Talous
Loton kierroksella 22/2026 voittorivi oli 6, 10, 11, 18, 25, 30 ja 40. Kaarinassa ja Jyväskylässä voitettiin kumpikin 73 536 euroa, mutta…
Talous • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Kotimainen brändi Kuoma on alkanut teettää osan kengistään ulkomailla, vaikka se ilmoittaa verkkosivuillaan valmistuksen tapahtuvan Suomessa. Osa kengistä valmistetaan Aasiassa ja muualla…
Talous
Bulgaria on siirtynyt liiallisen alijäämän menettelyyn euroalueessa. Budjettialijäämä on 3,5 prosenttia, ja sen ennustetaan nousevan ensi vuonna yli neljän prosentin. Tämä johtuu…
Talous
Suomalaisurheilijat vaativat Olympiakomitealta taloudellisia korvauksia osallistumisestaan olympialaisiin. Heidän mielestään urheilijoiden tulisi saada sekä osallistumiskorvauksia että menestysbonuksia. Suomen Urheilijat ry korostaa, että ilman…
Talous
Suomen Logistigo Oy on laajentanut toimintaansa myynninedistämismateriaalien valmistukseen ja logistiikkaan. Yritys palvelee tunnettuja brändejä, kuten Marimekkoa ja Fiskarsia, ja sen liikevaihto on…
Talous • jaetut avainsanat: #Jyväskylä
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.