Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pirkanmaalla kesä on alkamassa, mutta sää on vaihtelevaa. Meteorologi Tuukka Keränen kertoo, että ensi viikolla on luvassa sekä lämpimiä että pilvisiä päiviä. Sadekuurojen ja ukkoskuurojen mahdollisuus on myös olemassa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pirkanmaalla kesä on alkamassa, mutta sää on vaihtelevaa. Meteorologi Tuukka Keränen kertoo, että ensi viikolla on luvassa sekä lämpimiä että pilvisiä päiviä. Sadekuurojen ja ukkoskuurojen mahdollisuus on myös olemassa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.5.2026 klo 17:00, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kesä saapuu Pirkanmaalle vaihtelevassa säässä.
Kesä tulee Pirkanmaalle
Pirkanmaalle on tulossa kesä, mutta sää vaihtelee. Meteorologi Tuukka Keränen sanoo, että ensi viikolla on sekä lämpimiä että pilvisiä päiviä. Lauantaina Tampereella oli 21 astetta. Sunnuntaina sää muuttuu pilvisemmäksi, mutta sateita ei ole luvassa.
Pirkanmaalla kesä on alkamassa, mutta sää on vaihtelevaa. Meteorologi Tuukka Keränen kertoo, että ensi viikolla on luvassa sekä lämpimiä että pilvisiä päiviä. Sadekuurojen ja ukkoskuurojen mahdollisuus on myös…
Lauantaina Suomessa nautitaan pääosin lämpimästä ja aurinkoisesta säästä, kun tuulet tyyntyvät. Lämpötilat vaihtelevat 18 ja 21 asteen välillä, mutta pilvisyyttä on odotettavissa…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Kesä
Pirkanmaalla sijaitseva Pölkinvuori tarjoaa upean kukkaloiston koko kesän ajan. Suurin osa kävijöistä saapuu paikalle alkukesästä, jolloin tulppaanit, narsissit ja helmililjat kukkivat kauneimmillaan.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Pirkanmaa, #Kesä
Viikonlopuksi Suomeen saapuu lämmintä ilmaa, mikä tuo mukanaan kesäisen sään koulujen päättäjäisiin. Lauantaina lämpötila nousee etelä- ja keskiosassa lähelle 20 astetta, kun…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Kesä
Ilmatieteen laitoksen ennusteen mukaan viikonlopuksi on odotettavissa lämpimämpää ja aurinkoisempaa säätä. Lauantaina koulujen päättäjäispäivänä lämpötila voi nousta etelä- ja keskiosassa lähes 20…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Kesä
Pirkanmaalla koulujen päättäjäisviikonloppu osuu lämpimään säähän, jossa lämpötila nousee lähelle 20 astetta. Keskiviikkona alueella esiintyy kuitenkin sadekuuroja ja tuulenpuuskia, mutta viikonlopuksi sää…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Pirkanmaa, #Sää
Ecuadorin Galapagossaarilta on löydetty uusi, erittäin harvinainen mustekalalaji. Tämä golfpallon kokoinen sininen eläin löydettiin yli 1 700 metrin syvyydestä vedenalaisella robotilla. Laji…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.