Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Klaara Backman, tuore ylioppilas Saksasta, edustaa Suomea kieliolympialaisissa. Hän muutti Suomeen kolme vuotta sitten oppiakseen suomea. Syksyllä Backman jatkaa opintojaan Tampereen yliopistossa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Klaara Backman, tuore ylioppilas Saksasta, edustaa Suomea kieliolympialaisissa. Hän muutti Suomeen kolme vuotta sitten oppiakseen suomea. Syksyllä Backman jatkaa opintojaan Tampereen yliopistossa.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.5.2026 klo 16:26, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Klaara Backman edustaa Suomea kieliolympialaisissa.
Klaara Backman edustaa Suomea
Klaara Backman on tuore ylioppilas, joka tulee Saksasta. Hän on muuttanut Suomeen oppiakseen suomea. Nyt hän edustaa Suomea kieliolympialaisissa. Syksyllä Klaara jatkaa opintojaan Tampereen yliopistossa.
Klaara Backman, tuore ylioppilas Saksasta, edustaa Suomea kieliolympialaisissa. Hän muutti Suomeen kolme vuotta sitten oppiakseen suomea. Syksyllä Backman jatkaa opintojaan Tampereen yliopistossa.
Pekko Käpin ja Jyrki 69:n kirkkokiertue päättyy Tampereen Messukylän kirkkoon 17. marraskuuta. Kiertue alkaa Hyvinkään kirkosta 4. lokakuuta ja sisältää yhteensä kymmenen…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Tampere
Valkoinen talo julkaisi muistokirjoituksen Harambe-gorillasta X-tilillään kymmenen vuotta sen kuoleman jälkeen. Muistokirjoituksessa korostettiin Haramben merkitystä internet-kulttuurissa ja hänen vaikutustaan sukupolveen. Harambe nousi…
Kulttuuri
Kangasalla vietetään kesäjuhlia, kun kaupungin ilmaiset puistokonsertit alkavat viikonloppuna. Tapahtuma avataan yhteislaululla ja Suvivirrellä Kangasalan Pirtillä, jossa kansanedustaja Tarja Filatov julistaa kesän…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Tampere
Alma Media järjestää huutokaupan, jossa myydään yli 300 taideteosta. Huutokauppa pidetään Tampereella 6. kesäkuuta yhteistyössä Huutokauppa Ekmanin kanssa. Taideteoksiin voi tutustua ennakkoon…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Tampere
Vapriikissa avautuu 4. kesäkuuta uusi valokuvanäyttely, joka keskittyy Tampereen historiaan 1900-luvun alussa. Näyttelyssä on satoja valokuvia, jotka esittelevät kaupungin katunäkymiä, teollisuutta ja…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Tampere
Tanssivirtaa Tampereella -nykytanssifestivaali järjestettiin jälleen, keräten yhteen tanssista kiinnostuneita. Festivaali tarjosi esityksiä, työpajoja ja keskustelutilaisuuksia, joissa esiteltiin suomalaisen tanssitaiteen monipuolisuutta. Tapahtuma on…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Tampere
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.