Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin Malminkartanossa 26-vuotiasta miestä syytetään noin 80-vuotiaan miehen murhasta. Suomessa terrorismilainsäädäntöä kiristetään, kun uusi laki astuu voimaan.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oulun poliisi sai ilmoituksen lumilinkoa työntävästä henkilöstä, jota epäiltiin varastetuksi. Todellisuudessa kyseessä oli 12-vuotias Albert Reiman, joka oli suunnitellut vitsinsä koulunpäättäjäisiin jo pitkään. Lumilinko on ollut osa koululaisten huumoria useiden vuosien ajan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oulun poliisi sai ilmoituksen lumilinkoa työntävästä henkilöstä, jota epäiltiin varastetuksi. Todellisuudessa kyseessä oli 12-vuotias Albert Reiman, joka oli suunnitellut vitsinsä koulunpäättäjäisiin jo pitkään. Lumilinko on ollut osa koululaisten huumoria useiden vuosien ajan.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.5.2026 klo 17:24, pääluokka Jutut ja juorut.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lumilinko oli koululaisten vitsi Oulussa • Lumilinko mahdollisesti anastettu Oulussa.
Lumilinko oli vitsi koulussa
Oulussa poliisi sai ilmoituksen lumilinkoa työntävästä henkilöstä. Poliisi epäili, että lumilinko oli varastettu. Oikeasti lumilinkoa työnsi 12-vuotias Albert Reiman. Hän oli suunnitellut vitsin kavereidensa kanssa jo pitkään. Lumilinko on ollut hauska juttu koululaisten keskuudessa.
Oulun poliisi sai ilmoituksen lumilinkoa työntävästä henkilöstä, jota epäiltiin varastetuksi. Todellisuudessa kyseessä oli 12-vuotias Albert Reiman, joka oli suunnitellut vitsinsä koulunpäättäjäisiin jo pitkään. Lumilinko on ollut osa koululaisten…
Oulun poliisi pyytää kansalaisia tarkistamaan, onko heidän varastoissaan kadonnut lumilinko. Lumilinko löytyi Kaakkurin koulun läheltä, ja poliisi epäilee sen olevan anastettu. Omistajia kehotetaan ottamaan yhteyttä poliisiin.
Europarlamentaarikko Ville Niinistö ja hänen puolisonsa Hennariikka Niinistö ovat ilmoittaneet odottavansa toista lasta. He kertoivat asiasta Instagramissa, jossa he ilmensivät toiveensa ja…
Jutut ja juorut
Linda Lampenius kertoo, että hänen lapsensa rakastavat Pete Parkkosta ja ovat antaneet tälle lempinimen. Median kiinnostus pariskuntaa kohtaan on ollut suurta, ja…
Jutut ja juorut
Walesin prinsessa Dianan käyttämä Jaguar XJ40 auto myydään huutokaupassa. Auto on tunnettu siitä, että Diana saapui sillä Vanity Fair -juhliin vuonna 1994.…
Jutut ja juorut
Yrittäjäpariskunta Dora ja Joey Palmroos ovat päättäneet myydä kotinsa Espoossa. He kertovat asiasta Instagramissa ja kuvaavat päätöstä haikeaksi, mutta tarpeelliseksi perheen kasvun…
Jutut ja juorut
Entinen F1-kuljettaja Mika Salo on kiistänyt thaimaalaislehden väitteet, joiden mukaan hänen jalkavammansa olisi seurausta välikohtauksesta. Salo uskoo, että haava on peräisin moottoripyörän…
Jutut ja juorut
Harry Styles ja Zoë Kravitz aikovat mennä naimisiin jouluna Britanniassa. Häät tulevat olemaan pienet ja intiimit, ja niihin kutsutaan vain perhe ja…
Jutut ja juorut
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.06.2026 TILANNE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa ja on enää hyvin heikkoa maan etelä-ja keskiosissa. Heinät kukkivat maan etelä- ja keskiosissa ja ovat aloittaneet kukinnan Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Koivun siitepölymäärät ovat vähäisiä maan eteläosissa ja vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan keskiosissa, Pohjois-pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevat kohtalaisista runsaaseen. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähän maan etelä- ja keskiosissa. Kuusi ja mänty kukkivat maan etelä- ja keskiosissa, ja kukinta on alkanut myös Etelä-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilman siitepölymääriä. ENNUSTE Koivun kukinta jatkuu maan pohjoisosissa. Kukinta on enää hyvin heikkoa maan etelä- ja keskiosissa. Heinien kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Heinien kukinnan odotetaan alkavan Etelä-Lapissa viikon sisällä. Koivun siitepölymäärät jäävät maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa enimmäkseen vähäisiksi. Lapissa määrät ovat enimmäkseen kohtalaisia, mutta voivat nousta ajoittain runsaiksi. Heinien siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä maan etelä- ja keskiosissa. Sade laskee ilman siitepölymääriä.