Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kansanedustaja Päivi Räsänen on tehnyt valituksen Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen saamastaan tuomiosta. EU helpottunut Trumpin uusista tulleista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Leppävirran lukion lakkiaiset pidettiin iloisissa tunnelmissa, ja uudet ylioppilaat saivat kehuja. Satu Savolainen, Annikki Kervinen ja Sinikka Kupiainen olivat keskeisiä hahmoja juhlassa. Ylioppilaat ilmensivät riemuaan ja yhteisöllisyyttään.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Leppävirran lukion lakkiaiset pidettiin iloisissa tunnelmissa, ja uudet ylioppilaat saivat kehuja. Satu Savolainen, Annikki Kervinen ja Sinikka Kupiainen olivat keskeisiä hahmoja juhlassa. Ylioppilaat ilmensivät riemuaan ja yhteisöllisyyttään.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.5.2026 klo 14:15, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Leppävirran ylioppilaat juhlivat.
Leppävirran ylioppilaat juhlivat
Leppävirran lukiossa oli lakkiaiset. Uudet ylioppilaat juhlivat iloisesti. He saivat kehuja Satu Savolaiselta ja muilta. Tunnelma oli rento ja riemukas.
Leppävirran lukion lakkiaiset pidettiin iloisissa tunnelmissa, ja uudet ylioppilaat saivat kehuja. Satu Savolainen, Annikki Kervinen ja Sinikka Kupiainen olivat keskeisiä hahmoja juhlassa. Ylioppilaat ilmensivät riemuaan ja yhteisöllisyyttään.
Oululaislukiot saavuttivat huipputulokset STT:n kevään lukiovertailussa. Haukiputaan lukio voitti suurten lukioiden sarjan ja Oulun normaalikoulun lukio pienten sarjan. Tuoreet ylioppilaat kiittävät opettajien…
Kotimaa
Korkein oikeus on myöntänyt 23-vuotiaalle naiselle yli 2 miljoonan euron korvaukset liukastumisesta, joka tapahtui Jyväskylässä kevättalvella 2013. Nainen sai onnettomuudessa vakavia vammoja,…
Kotimaa
Kaurialan lukion 145 uutta ylioppilasta juhli tänään valmistumistaan Loimua areenalla. Juhlatunnelma oli odottava, kun opiskelijat saapuivat paikalle valkolakit päässään. Ylioppilasjuhlat keräsivät runsaasti…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Ylioppilaat
Lämpötila kohosi lauantaina 20 asteen tuntumaan suuressa osassa maata. Lakkiaisia juhlitaan pääasiassa aurinkoisessa säässä, mutta sunnuntaina pilvisyys lisääntyy ja sateita voi esiintyä…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Lakkiaiset
Oululaislukiot saavuttivat huipputuloksia STT:n kevään lukiovertailussa. Haukiputaan lukio voitti suurten lukioiden sarjan ja Oulun normaalikoulun lukio pienten lukioiden sarjan. Molemmat koulut saivat…
Kotimaa
Oulussa on herätetty huomiota henkilön työntäessä lumilinkoa tiellä. Poliisi epäilee, että laite on varastettu ja kehottaa omistajia tarkistamaan, onko heidän lumilinkonsa kadonnut.…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.07.2026 TILANNE Heinien ja pujon kukinta jatkuu, mutta viileä ja sateinen sää laskee ilman siitepölymääriä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa vähäisistä kohtalaisiin ja jäävät maan pohjoisosissa vähäisksi, Pohjois-Lapissa käytännössä nollatasolle. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, sateisimmilla alueilla Länsi-Suomessa sekä maan pohjoisosissa määrät jäävät vähäiksi. Etelä-Lapissa viileä sää pitää pujon siitepölymäärät lähellä nollaa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät jäävät maan etelä ja keskiosissa kohtalaisksi, maan pohjoisosissa vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa, maan kaakkoisosissa määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.