Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Trump syyttää Kiinaa vaalivaikuttamisesta, kun taas vakava onnettomuus sulki tien Virroilla. Poliisi tutkii myös työpaikkakiusaamisväitteitä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ukrainan droonijoukot ovat tuhonneet kaksi Venäjän Tu-142-tiedustelukonetta sekä Iskander-ohjusten laukaisujärjestelmän. Iskut tapahtuivat Taganrogissa, ja ne aiheuttivat myös tuhoja satamainfrastruktuurissa. Kuvernööri raportoi tulipaloista, jotka syttyivät iskun seurauksena.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ukrainan droonijoukot ovat tuhonneet kaksi Venäjän Tu-142-tiedustelukonetta sekä Iskander-ohjusten laukaisujärjestelmän. Iskut tapahtuivat Taganrogissa, ja ne aiheuttivat myös tuhoja satamainfrastruktuurissa. Kuvernööri raportoi tulipaloista, jotka syttyivät iskun seurauksena.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.5.2026 klo 14:32, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ukraina tuhosi Venäjän tiedustelukoneita • Ukraina tuhosi Venäjän tiedustelukoneita.
Ukraina tuhosi Venäjän koneita
Ukrainan droonijoukot ovat tuhonneet kaksi Venäjän tiedustelukonetta ja yhden ohjusten laukaisujärjestelmän. Iskut tapahtuivat Taganrogissa, joka on Etelä-Venäjällä. Iskujen seurauksena syttyi tulipaloja satamassa. Myös lähistöllä tapahtui isku öljyvarastoon.
Ukrainan droonijoukot ovat tuhonneet kaksi Venäjän Tu-142-tiedustelukonetta sekä Iskander-ohjusten laukaisujärjestelmän. Iskut tapahtuivat Taganrogissa, ja ne aiheuttivat myös tuhoja satamainfrastruktuurissa. Kuvernööri raportoi tulipaloista, jotka syttyivät iskun seurauksena.
Ukrainan droonijoukot ovat tuhonneet kaksi Venäjän Tu-142-tiedustelukonetta sekä Iskander-ohjusten laukaisujärjestelmän. Iskut tapahtuivat Taganrogissa, Etelä-Venäjällä, perjantain ja lauantain välisenä yönä. Lisäksi droonit iskivät satamainfrastruktuuriin, mikä aiheutti tulipaloja.
Ukraina on saavuttanut myönteisiä muutoksia rintamalla, mikä voi johtaa suurempiin käänteisiin. Asiantuntijan mukaan Venäjän eteneminen on pysähtynyt, ja Ukraina on käynnistänyt onnistuneita…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Ukraina on onnistunut muuttamaan sodan voimasuhteita iskemällä syvälle Venäjän selustaan. Venäläiset ovat joutuneet epätoivoisiin hyökkäyksiin, kun Ukraina tuhoaa kuljetusreittejä ja varastoja jopa…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Venäjä
Venäjän presidentti Vladimir Putin totesi, että Romaniassa kerrostaloon osuneen droonin alkuperää ei voida todistaa ennen tutkintaa. Hän viittasi aiempiin tilanteisiin, joissa ukrainalaisia…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Droonit, #Ukraina
Venäläinen drooni iski kerrostaloon Romaniassa, mikä johti kahden ihmisen haavoittumiseen. Suomi ja EU tuomitsivat Venäjän toimet, ja presidentti Alexander Stubb korosti, että…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä, #Ukraina
Suomessa toimii Venäjän valtioon kytkeytyviä verkostoja, jotka kiertävät pakotteita. Suojelupoliisin mukaan nämä verkostot palvelevat Venäjän sotateollisuutta ja ovat aktivoituneet pakotteiden kiristyttyä. Verkostot…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä
Suomi lähettää Ukrainaan uuden puolustustarvikeapupaketin, jonka arvo on 128 miljoonaa euroa. Tämä on jo 33. Paketti, ja sen myötä Suomi on toimittanut…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 17.07.2026 TILANNE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta on edennyt Etelä-Lappiin asti. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa sekä Pohjois-Pohjanmaalla ja Kainuussa. Lapissa määrät vaihtelevati vähäisestä kohtalaiseen. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisista runsaisiin maan etelä- ja keskiosissa; Pohjanmaalla ja maan pohjoisosissa Etelä-Lappiin asti määrät ovat toistaiseksi jääneet vähäisiksi. Cladosporium- ja Alternaria homeitiömäärät ovat jääneet mataliksi. ENNUSTE Heinien jatkuu ja pujon kukinta voimistuu. Heinien siitepölymäärät ovat maan etelä ja keskiosissa runsaita, maan pohjoisosissa vaihtelevat kohtalaisesta vähäisiin. Pujon siitepölymäärät nousevat maan etelä-osissa ajoittain runsaiksi, ja jäävät maan keskiosissa kohtalaisiksi. Pohjois-Pohjanmaallla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrät jäävät vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sadekuurot laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.