Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
N kirjallisuuspalkintoraati on aloittanut esikoiskirjojen arvioinnin. Raati kokoontuu säännöllisesti keskustelemaan ja arvioimaan alkuvuoden uutuuskirjoja. Ensimmäisessä kokouksessa käsiteltiin useita teoksia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
N kirjallisuuspalkintoraati on aloittanut esikoiskirjojen arvioinnin. Raati kokoontuu säännöllisesti keskustelemaan ja arvioimaan alkuvuoden uutuuskirjoja. Ensimmäisessä kokouksessa käsiteltiin useita teoksia.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.5.2026 klo 11:30, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Helsingin Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kirjallisuuspalkintoraati arvioi esikoiskirjoja.
Raati arvioi esikoiskirjoja
N kirjallisuuspalkintoraati on alkanut arvioida uusia esikoiskirjoja. Raati kokoontuu usein keskustelemaan kirjoista. Ensimmäisessä kokouksessa oli paljon kirjoja. Kirjat tuotiin neuvotteluhuoneeseen.
N kirjallisuuspalkintoraati on aloittanut esikoiskirjojen arvioinnin. Raati kokoontuu säännöllisesti keskustelemaan ja arvioimaan alkuvuoden uutuuskirjoja. Ensimmäisessä kokouksessa käsiteltiin useita teoksia.
Valkoinen talo julkaisi muistokirjoituksen Harambe-gorillasta X-tilillään kymmenen vuotta sen kuoleman jälkeen. Muistokirjoituksessa korostettiin Haramben merkitystä internet-kulttuurissa ja hänen vaikutustaan sukupolveen. Harambe nousi…
Kulttuuri
Susanna Hastin romaani "Toivottomuus" on valittu Suomen ehdokkaaksi EU:n kirjallisuuspalkinnolle. Palkinnon voittaja julkistetaan Varsovassa 29. toukokuuta. Ehdokkaita on yhteensä 14 eri EU-maista,…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kirjallisuuspalkinto
Helsingin Kauppatorin Havis Amanda -patsas on suojattu vanerilla jääkiekon MM-turnauksen huipennusta varten. Suojauksen taustalla on patsaan ikä ja se, että se ei…
Kulttuuri
Ilkka Vuojalan tuore pilapiirros on nyt nähtävillä. Teos herättää keskustelua ajankohtaisista aiheista ja tarjoaa katsojilleen uusia näkökulmia. Pilapiirros on osa Vuojalan laajempaa…
Kulttuuri
Maarian kirkon lattian alta löydetyt yli 70 vainajaa on haudattu uudelleen kirkkomaahan. Muistotilaisuus järjestetään uuden hautapaikan äärellä, jossa on myös muistokivi. Kirkkoherra…
Kulttuuri
Dima Slobodeniouk on ehdolla Kansallisoopperan uudeksi ylikapellimestariksi. Hänet ehdottaa Suomen kansallisoopperan ja -baletin hallitus, joka valitsee uuden ylikapellimestarin 10. kesäkuuta. Slobodeniouk aloittaa…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.