Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingin Vallilassa avattiin perjantaina uusi viinibaari ja kahvila vanhassa ruumishuoneessa. Avajaispäivänä paikalla kävi yli sata vierasta. Perustajat Outi Somervuori ja Tiina Wright suunnittelivat konseptia yhdessä Wienissä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingin Vallilassa avattiin perjantaina uusi viinibaari ja kahvila vanhassa ruumishuoneessa. Avajaispäivänä paikalla kävi yli sata vierasta. Perustajat Outi Somervuori ja Tiina Wright suunnittelivat konseptia yhdessä Wienissä.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.5.2026 klo 09:48, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Vanhalla ruumishuoneella avattiin viinibaari.
Vanhassa ruumishuoneessa avattiin baari
Helsingin Vallilassa avattiin uusi viinibaari ja kahvila vanhassa ruumishuoneessa. Avajaispäivänä paikalla oli yli sata vierasta. Perustajat Outi Somervuori ja Tiina Wright keksivät idean yhdessä Wienissä. He eivät alun perin etsineet ruumishuonetta, mutta paikka tuntui sopivalta.
Helsingin Vallilassa avattiin perjantaina uusi viinibaari ja kahvila vanhassa ruumishuoneessa. Avajaispäivänä paikalla kävi yli sata vierasta. Perustajat Outi Somervuori ja Tiina Wright suunnittelivat konseptia yhdessä Wienissä.
Helsingin Harjun vanha ruumishuone on saanut uuden elämän, kun siihen avattiin viinibaari ja kahvila nimeltä Harjun Mori. Tiloissa järjestetään myös kulttuuri- ja…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Ruumishuone
Helsingin Kauppatorin Havis Amanda -patsas on suojattu vanerilla jääkiekon MM-turnauksen huipennusta varten. Suojauksen taustalla on patsaan ikä ja se, että se ei…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Helsinki
Valkoinen talo julkaisi muistokirjoituksen Harambe-gorillasta X-tilillään kymmenen vuotta sen kuoleman jälkeen. Muistokirjoituksessa korostettiin Haramben merkitystä internet-kulttuurissa ja hänen vaikutustaan sukupolveen. Harambe nousi…
Kulttuuri
Helsingin kansainvälinen balettikilpailu starttaa torstaina. Kilpailun edellinen voittaja Yuka Masumoto kertoo, miksi japanilaiset tanssijat menestyvät usein kilpailussa. Tapahtuma on yksi maailman arvostetuimmista…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Helsinki
Helsingin Jätkäsaaressa sijaitseva 155 000 euron taideteos on odottanut asennusta jo 20 vuotta. Taiteilija Panu Rytkönen kertoo, että teoksen pystyttämisessä on ollut…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Helsinki
Helsingissä esiintyy lähiviikkoina useita 1990-luvun suosittuja artisteja. Mukana on muun muassa Tori Amos, joka tuo Suomeen uuden albuminsa juhlakonsertin. Esiintyjiä nähdään sekä…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Helsinki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.