Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Teollisuus kasvoi kesäkuussa merkittävästi, kun taas Saara Arvan murhatapaus jatkuu oikeudessa. Lisäksi yli puolet varhaiskasvatuksen asiakkaista on maksuttomia.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pilvilammen retkeilyalueella Vaasan lähellä avautuu uusi 50 kilometrin polkuverkosto. Alue tarjoaa luonnonkauniita maisemia ja rauhallista ympäristöä retkeilijöille. Pian alueelle valmistuu myös latukahvio, joka palvelee vierailijoita.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pilvilammen retkeilyalueella Vaasan lähellä avautuu uusi 50 kilometrin polkuverkosto. Alue tarjoaa luonnonkauniita maisemia ja rauhallista ympäristöä retkeilijöille. Pian alueelle valmistuu myös latukahvio, joka palvelee vierailijoita.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.5.2026 klo 08:00, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Vaasan Pilvilammella avautuu uusi polkuverkosto.
Pilvilammelle avautuu uusi polkuverkosto
Vaasan lähellä sijaitsevalla Pilvilammen retkeilyalueella on avautumassa uusi 50 kilometrin mittainen polkuverkosto. Alue on suuri ja kaunis, ja siellä voi nauttia luonnosta. Pian alueelle tulee myös latukahvio, jossa voi levähtää retken aikana.
Pilvilammen retkeilyalueella Vaasan lähellä avautuu uusi 50 kilometrin polkuverkosto. Alue tarjoaa luonnonkauniita maisemia ja rauhallista ympäristöä retkeilijöille. Pian alueelle valmistuu myös latukahvio, joka palvelee vierailijoita.
Oulun Pilpasuolla parannetaan retkeilyreittejä, kun pitkoksia uusitaan. Lystireitin leventäminen helpottaa lastenvaunujen käyttöä, ja myös Aistireitin pitkoksia parannetaan. Työt toteutetaan siten, että reiteillä…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Retkeily, #Luonto
Ecuadorin Galapagossaarilta on löydetty uusi, erittäin harvinainen mustekalalaji. Tämä golfpallon kokoinen sininen eläin löydettiin yli 1 700 metrin syvyydestä vedenalaisella robotilla. Laji…
Luonto ja ympäristö
Maria Kylmäluoman puutarhassa kasvaa luonnonmukaisesti, ilman tiukkoja sääntöjä. Voikukat ja nokkoset saavat kasvaa vapaasti, mikä tukee pölyttäjien elinympäristöä. Kylmäluoma korostaa, että pölyttäjät…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Luonto
Minna Takala on koonnut kaikki Kanta-Hämeen lintutornit yhteen paikkaan Häme-wiki -sivustolle. Hänen matkansa aikana hän löysi uusia luontokohteita, vaikka kohtasikin myös haasteita…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Luonto
Ohdakeperhonen, tunnettu vaeltaja, on maailman laajimmalle levinnyt päiväperhoslaji. Se puuttuu vain Etelä-Amerikasta, Australiasta ja Etelämantereelta. Suomessa laji vaeltaa kesäisin, mutta ei kestä…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Luonto
Suomessa on onnistuttu pelastamaan useita lajeja, kuten laulujoutsen ja merikotka, mutta tilanne on silti huolestuttava. Joka yhdeksäs eliölaji on uhanalainen, ja linnuista…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Luonto
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 07.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät voivat rannikkoalueilla nousta ajoittain runsaiksi. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin maan etelä- ja keskiosissa, ja ovat vähäisiä muualla kukinta-alueella. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Alternaria-homesienen itiöitä esiintyy maan eteläosissa runsaasti ja maan keskiosissa kohtalaisesti. Cladosporium- homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosien rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin, ja sisämaa-alueilla vähäisistä kohtalaisiin. Maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä.