Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Euroopan komissio on määrännyt Googlelle lähes miljardin euron sakot, ja Vaasan Ristinummella tapahtui vakava välikohtaus. Lisäksi Lappiin on…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oululaislukiot saavuttivat huipputuloksia STT:n kevään lukiovertailussa. Haukiputaan lukio voitti suurten lukioiden sarjan ja Oulun normaalikoulun lukio pienten lukioiden sarjan. Molemmat koulut saivat kiitosta opettajien ja opiskelijoiden välisestä hyvästä yhteistyöstä.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oululaislukiot saavuttivat huipputuloksia STT:n kevään lukiovertailussa. Haukiputaan lukio voitti suurten lukioiden sarjan ja Oulun normaalikoulun lukio pienten lukioiden sarjan. Molemmat koulut saivat kiitosta opettajien ja opiskelijoiden välisestä hyvästä yhteistyöstä.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.5.2026 klo 10:21, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Oululaislukiot voittivat STT:n vertailussa • Oululaislukiot voittivat lukiovertailun • Oululaislukiot voittivat lukiovertailun.
Oululaislukiot voittavat vertailun
Oululaislukiot menestyivät hyvin STT:n lukiovertailussa. Haukiputaan lukio oli paras suurten lukioiden sarjassa. Oulun normaalikoulun lukio voitti pienten lukioiden sarjan. Ylioppilaat kiittivät opettajia ja koulun ilmapiiriä. He saivat paljon tukea opintojensa aikana.
Oululaislukiot saavuttivat huipputuloksia STT:n kevään lukiovertailussa. Haukiputaan lukio voitti suurten lukioiden sarjan ja Oulun normaalikoulun lukio pienten lukioiden sarjan. Molemmat koulut saivat kiitosta opettajien ja opiskelijoiden välisestä hyvästä…
Oululaislukiot saavuttivat kärkipaikat STT:n kevään lukiovertailussa. Haukiputaan lukio oli suurten lukioiden sarjan ykkönen, ja Oulun normaalikoulun lukio voitti pienten lukioiden sarjan. Molemmat koulut saavuttivat parhaat tuloksensa mittaushistoriassa.
Oululaislukiot saavuttivat ykköspaikat STT:n kevään lukiovertailussa. Haukiputaan lukio voitti suurten lukioiden sarjan ja Oulun normaalikoulun lukio pienten sarjan. Molemmat koulut saavuttivat mittaushistorian parhaat tulokset.
Oululaislukiot saavuttivat huipputulokset STT:n kevään lukiovertailussa. Haukiputaan lukio voitti suurten lukioiden sarjan ja Oulun normaalikoulun lukio pienten sarjan. Tuoreet ylioppilaat kiittävät opettajien…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #HaukiputaanLukio, #OulunNormaalikoulu
Oulussa on herätetty huomiota henkilön työntäessä lumilinkoa tiellä. Poliisi epäilee, että laite on varastettu ja kehottaa omistajia tarkistamaan, onko heidän lumilinkonsa kadonnut.…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu
Korkein oikeus on myöntänyt 23-vuotiaalle naiselle yli 2 miljoonan euron korvaukset liukastumisesta, joka tapahtui Jyväskylässä kevättalvella 2013. Nainen sai onnettomuudessa vakavia vammoja,…
Kotimaa
Oulun Ruskonselässä on avattu uudet tilat Pohjois-Suomen oikeuslääketieteellisille ruumiinavauksille. Uudet tilat parantavat työn sujuvuutta, tietosuojaa ja työolosuhteita. Työntekijät korostavat, että tiloissa työskentelee…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu
Oulun Pohjankartanon koulun yhdeksäsluokkalaiset ovat saaneet rangaistuksia kevätgaalasta järjestyssääntöjen rikkomisen vuoksi. Nuorten mielestä rangaistus on ylimitoitettu, sillä he olivat vain käyneet hakemassa…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu
Oulussa on löytynyt kadonnut lumilinko, jonka epäillään olevan anastettu. Poliisi sai ilmoituksen lumilinkoa työntävästä henkilöstä ja löysi linkon Kaakkurin koulun läheltä. Kadonneen…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Oulu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo koko sen levinneisyysalueella maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on maan eteläosissa enimmäkseen kohtalaisesti, ja muualla sen Etelä-Lappiin asti ulottuvalla levinneisyysalueella vähän. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölyä on koko maassa Lappia lukuun ottamatta enimmäkseen kohtalaisesti, mutta määrät voivat nousta ajoittain runsaiksi. Lapissa määrät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin. Pujon siitepölyä on ilmassa enimmäkseen kohtalaisesti maan etelä- ja keskiosissa. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Kukkivien kasvustojen läheisyydessä määrät voivat olla korkeampia. Sateet laskevat siitepölymääriä hetkellisesti.